cover
Contact Name
sularno
Contact Email
sularno@unidha.ac.id
Phone
+6281377008616
Journal Mail Official
lppm@unidha.ac.id
Editorial Address
https://jurnal.unidha.ac.id/index.php/jppisb
Location
Kota padang,
Sumatera barat
INDONESIA
Jurnal Penelitian Dan Pengkajian Ilmiah Sosial Budaya
ISSN : -     EISSN : 28099508     DOI : https://doi.org/10.47233/jppisb
Jurnal Penelitian Dan Pengkajian Ilmiah Sosial Budaya (JPPISB) merupakan media jurnal elektronik yang diterbitkan oleh Universitas Dharma Andalas sebagai sarana untuk penyebaran dan publikasi hasil penelitian dan pengkajian pemikiran kritis mahasiswa yang orisinil dan up to date. JPPIM memuat artikel bidang Ilmu Sosial Budaya, yang diterbitkan 2 (empat) kali dalam setahun yaitu bulan Januari dan juli. Redaksi menerima artikel hasil penelitian skripsi, tesis dan tugas-tugas perkuliahan mahasiswa.
Arjuna Subject : Umum - Umum
Articles 6 Documents
Search results for , issue "Vol 3 No 2 (2024): Jurnal Penelitian Dan Pengkajian Ilmiah Sosial Budaya - JPPISB" : 6 Documents clear
Pengaruh Brand Image Terhadap Customer Engagement Dengan Brand Love Sebagai Variabel Mediasi Pada Kopi Kenangan Di Kota Padang Putri, Anisa Ermanda; Mulyati, Yofina
Jurnal Penelitian Dan Pengkajian Ilmiah Sosial Budaya Vol 3 No 2 (2024): Jurnal Penelitian Dan Pengkajian Ilmiah Sosial Budaya - JPPISB
Publisher : LPPM Universitas Dharma Andalas

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.47233/jppisb.v3i1.1364

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh brand image terhadap customer engagement dengan brand love sebagai variabel mediasi pada Kopi Kenangan di Kota Padang. Jenis Penelitian adalah metode Penelitian kuantitatif. Populasi yang digunakan dalam penelitian ini adalah seluruh konsumen yang mengkonsumsi produk makanan/minuman yang dijual oleh Kopi Kenangan di Kota Padang yang tidak diketahui dengan pasti jumlahnya, dengan jumlah sampel 120. Teknik pengambilan sampel menggunakan metode purposive sampling. Analisa data yang dipergunakan adalah SEM-Partial Least Square (PLS). Berdasarkan hasil penelitian ini, maka diperoleh hasil yang dirangkum sebagai berikut brand image berpengaruh positif dan signifikan terhadap brand love Kopi Kenangan di kota Padang. Brand image positif tidak berpengaruh signifikan terhadap customer engagement dengan Kopi Kenangan di kota Padang. Kemudian brand love berpengaruh positif dan signifikan terhadap customer engagement dengan Kopi Kenangan di kota Padang. Selanjutnya brand image berpengaruh positif dan signifikan terhadap customer engagement dengan brand love sebagai variabel mediasi pada Kopi Kenangan di kota Padang. Berdasarkan prosedur analisis mediasi dalam SEM-PLS Dengan Metode signifikansi path coefficient menunjukkan bahwa hubungan tidak langsung signifikan, tetapi hubungan langsungnya tidak signifikan sehingga dapat diambil kesimpulan hasil keputusannya Inderect-only mediation (mediasi hubungan tidak langsung saja) berbentuk full mediation.
Analisis Kinerja Ditinjau Dari Kedisiplinan, Pengawasan Lingkungan Kerja Yulianti, Prima; Masruri, Masruri
Jurnal Penelitian Dan Pengkajian Ilmiah Sosial Budaya Vol 3 No 2 (2024): Jurnal Penelitian Dan Pengkajian Ilmiah Sosial Budaya - JPPISB
Publisher : LPPM Universitas Dharma Andalas

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.47233/jppisb.v3i1.1365

Abstract

This study aims to analyze the influence of discipline, supervision and work environment on the performance of Pauh Padang sub-district employees. The population in this study was all employees of the Pauh Sub-district Sub-district of Padang City. Sampling was carried out by total sampling technique or saturated sample and distribution of questionnaires to 36 respondents. The data analysis technique uses multiple regression analysis. The results showed that (1) discipline has a positive and significant effect on performance, (2) supervision has a positive and significant effect on performance, (3) the work environment has a positive and significant effect on performance.
Pengaruh Social Media Marketing Terhadap Customer Engagement Dengan Brand Love Sebagai Variabel Mediasi Pada Kopi Kenangan Di Kota Padang Sales, Monica; Mulyati, Yofina
Jurnal Penelitian Dan Pengkajian Ilmiah Sosial Budaya Vol 3 No 2 (2024): Jurnal Penelitian Dan Pengkajian Ilmiah Sosial Budaya - JPPISB
Publisher : LPPM Universitas Dharma Andalas

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.47233/jppisb.v3i1.1366

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh social media marketing terhadap customer engagement dengan brand love sebagai variabel mediasi pada Kopi Kenangan di Kota Padang. Jenis Penelitian adalah metode Penelitian kuantitatif. Populasi yang digunakan dalam penelitian ini adalah seluruh konsumen yang mengkonsumsi produk makanan/minuman yang dijual oleh Kopi Kenangan di Kota Padang yang tidak diketahui dengan pasti jumlahnya, dengan jumlah sampel 145. Teknik pengambilan sampel menggunakan metode purposive sampling. Analisa data yang dipergunakan adalah SEM-Partial Least Square (PLS). Berdasarkan hasil penelitian ini, maka diperoleh hasil yang dirangkum sebagai berikut social media marketing berpengaruh positif dan signifikan terhadap brand love Kopi Kenangan di kota Padang. Social media marketing berpengaruh positif dan signifikan terhadap customer engagement dengan Kopi Kenangan di kota Padang. Kemudian brand love berpengaruh positif dan signifikan terhadap customer engagement dengan Kopi Kenangan di kota Padang. Selanjutnya social media marketing berpengaruh positif dan signifikan terhadap customer engagement dengan brand love sebagai variabel mediasi pada Kopi Kenangan di kota Padang. Berdasarkan prosedur analisis mediasi dalam SEM-PLS Dengan Metode signifikansi path coefficient menunjukkan bahwa baik pengaruh langsung dan tidak langsung semuanya setelah dinyatakan signfikan mempunyai koefisien arah yang sama dengan arah positif sehingga dapat diambil kesimpulan bahwa bentuk mediasinya adalah Complementary mediation berbentuk partial mediation.
KEBIJAKSANAAN LEMBAGA KETAHANAN NASIONAL (LEMHANNAS) DALAM PENGUATAN IDEOLOGI BERDASARKAN 4 DASAR KONSENSUS NEGARA Mayasari, Ragil Ira; Khusumawati, Titik; Swandana, Irwan; Rahmanto, Lucius Andik
Jurnal Penelitian Dan Pengkajian Ilmiah Sosial Budaya Vol 3 No 2 (2024): Jurnal Penelitian Dan Pengkajian Ilmiah Sosial Budaya - JPPISB
Publisher : LPPM Universitas Dharma Andalas

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.47233/jppisb.v1i2.1576

Abstract

One aspect of the goal of national education is to form human beings who have noble ethics. The 2021 Virtual Training on Strengthening National Values (TAPLAI) is one of the government's efforts through the National Resilience Institute (Lemhannas) in strengthening national values. The purpose of the Virtual Training on Strengthening National Values (TAPLAI) is to overcome existing differences and problems through comprehensive, integral, and holistic mindsets, attitudes, and actions, in order to maintain the integrity of the Republic of Indonesia. Indonesia, which has an ideology based on the Four Foundations of the Unity of the Republic of Indonesia (the 1945 Constitution, Pancasila, the Republic of Indonesia, and Sesanti Bhinneka Tunggal Ika), has a strong national insight. This study uses a normative legal research method with a legislative approach, namely studying and understanding laws and regulations and understanding the implications of positivizing the general principles of good governance in the administration of government. This research also uses a conceptual approach, namely looking for principles, principles and doctrines related to this research. This scientific activity is not based on a review of one discipline, but the perspective of an educational discipline. However, this research is still a legal research. This refers to the perspective of the legal discipline used in its implementation. The 2021 Virtual Training for Strengthening National Values (TAPLAI) which was held for ± 10 days obtained significant results, namely an increase of 913 points and an average of 12.17 in the sense of "very satisfied" in building a sense, understanding, and enthusiasm to implement national values sourced from the Four Basic Consensuses of Indonesia in their respective environments.
PENGARUH KEPEMIMPINAN, KOMPENSASI DAN BUDAYA ORGANISASI TERHADAP EMPLOYEE ENGAGEMENT (KETERIKATAN KARYAWAN) (Studi Kasus PT. BPR Lengayang, Pesisir Selatan) ., Syabrina; ., Maivalinda
Jurnal Penelitian Dan Pengkajian Ilmiah Sosial Budaya Vol 3 No 2 (2024): Jurnal Penelitian Dan Pengkajian Ilmiah Sosial Budaya - JPPISB
Publisher : LPPM Universitas Dharma Andalas

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.47233/jppisb.v1i2.1577

Abstract

This research is a quantitative research. This study aims to determine the influence of leadership, organizational culture, and compensation on employee engagement. The object of research is PT BPR Lengayang. The total population in this study This study is 41 employees who work at PT. BPR Lengayang. The sampling technique used is purposive sampling technique. Purposive criteria sampling criteria used are all permanent employees who work at BPR Lengayang except leaders and non-permanent employees. The sample in this study were 35 permanent employees of PT BPR Lengayang. Data collection techniques were carried out through questionnaires, interviews and observation. The results showed that the leadership variable had an insignificant effect on employee engagement, compensation variables have a significant effect on employee engagement, and organizational culture variables have a significant effect on employee engagement. employees, and organizational culture variables have a significant effect on employee engagement.
Kematangan Vokasional Dengan Kecemasan Menghadapi Dunia Kerja Pada Siswa SMK X Kabupaten Solok Kurniawan, Hari; Titisemita, Ane; Putra, Ovan Zulia
Jurnal Penelitian Dan Pengkajian Ilmiah Sosial Budaya Vol 3 No 2 (2024): Jurnal Penelitian Dan Pengkajian Ilmiah Sosial Budaya - JPPISB
Publisher : LPPM Universitas Dharma Andalas

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.47233/jppisb.v3i1.1590

Abstract

This study aims to determine the relationship between vocational maturity and anxiety in facing the world of work in students of SMK Negeri 2 Gunung Talang. The independent variable in this study is vocational maturity while the dependent variable is anxiety in facing the world of work. The measuring tool used in this study is the vocational maturity scale and anxiety in facing the world of work. The sampling technique in this study used a proportionate stratified random sampling technique. The sample in this study were 133 students of SMK Negeri 2 Gunung Talang. Test the validity and reliability in this study using Alpha Cronbach technique. The results of the validity coefficient on the vocational maturity scale move from rix = 0.319 to rix = 0.771 with a reliability coefficient value of α = 0.945 while the results of the validity coefficient on the anxiety scale in facing the world of work move from rix = 0.329 to rix = 0.746 with a reliability coefficient value of α = 0.939. Based on data analysis, a correlation value of -0.522 was obtained with a significance level of 0.000, which means that the hypothesis is accepted. This shows that there is a significant relationship between vocational maturity and anxiety in facing the world of work in students of SMK Negeri 2 Gunung Talang.

Page 1 of 1 | Total Record : 6