cover
Contact Name
Ardhi Prabowo
Contact Email
ardhiprabowo@mail.unnes.ac.id
Phone
+62818240132
Journal Mail Official
kreano@mail.unnes.ac.id
Editorial Address
Mathematics Department, D7 Building, 1st Floor. Mathematics and Science Faculty, Universitas Negeri Semarang. Taman Siswa Street, Kelurahan Sekaran, Kecamatan Gunungpati, Kota Semarang, Jawa Tengah, Indonesia, 50229.
Location
Kota semarang,
Jawa tengah
INDONESIA
Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif
ISSN : 20862334     EISSN : 24424218     DOI : https://doi.org/10.15294/kreano.v13i2
Core Subject : Education,
Kreano is a place to share and communicate research results from researchers or invited authors. Kreano publishes original, novel, and empirical works in the field of mathematics education. Researchers can come from Lecturers, Teachers, Researchers, and students who need broad access to the publication of your research results. The Journal invites original research articles and not simultaneously submitted to another journal or conference. Jurnal Kreano invites authors to conduct empirical research according to the classification in the Mathematics Education Database.
Articles 13 Documents
Search results for , issue " Vol 8, No 1 (2017): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif" : 13 Documents clear
Strategi Pemecahan Masalah Matematika Siswa SMP Ditinjau Dari Tingkat Berpikir Geometri Van Hiele Ayuningrum, Diah
Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 8, No 1 (2017): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif
Publisher : Jurusan Matematika, Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Universitas Negeri Sema

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.15294/kreano.v8i1.6851

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan strategi pemecahan masalah matematika siswa SMP ditinjau dari tingkat berpikir geometri Van Hiele yaitu visualisasi, analisis dan deduksi informal. Penelitian ini merupakan penelitian kualitatif yang menghasilkan data deskriptif. Subjek penelitian ini terdiri dari tiga siswa kelas VIII-F SMPN 1 Waru, Sidoarjo. Penelitian ini dimulai dengan menentukan subjek penelitian dengan menggunakan tes tingkat berpikir geometri Van Hiele, kemudian dilanjutkan dengan pemberian tugas pemecahan masalah dan wawancara. Pengecekan keabsahan data menggunakan triangulasi waktu. Strategi pemecahan masalah siswa akan dianalisis berdasarkan tahapan pemecahan masalah Krulik dan Rudnick, yang terdiri dari (1) membaca dan berpikir, (2) mengeksplorasi dan merencanakan, (3) memilih suatu strategi, (4) menemukan jawaban, dan (5) meninjau dan mendiskusikan. Hasil penelitian menunjukkan bahwa 1) siswa visualisasi dalam memecahkan masalah matematika menggunakan strategi membuat gambar, berpikir logis, menulis persamaan atau kalimat terbuka, dan membuat daftar yang teratur, subjek visualisasi belum memahami bahwa persegi merupakan persegipanjang. 2) Siswa analisis memecahkan masalah matematika menggunakan strategi berpikir logis, menguji dan menerka serta membuat gambar, subjek analisis belum memahami bahwa persegi merupakan persegi panjang. 3) Siswa deduksi informal dalam memecahkan masalah matematika menggunakan strategi membuat gambar, berpikir logis, menulis persamaan atau kalimat terbuka serta menerka dan menguji, subjek deduksi informal telah memahami bahwa persegi merupakan persegipanjang.This study aimed to describe the mathematical problem-solving strategy of junior high school students based on Van Hiele levels of geometry thinking, namely visualization, analysis and informal deduction. This study was a qualitative research that produced descriptive data. Subjects of this study consisted of three students of class VIII-F SMPN 1 Waru, Sidoarjo. The study began by determining the subject of research by using Van Hiele’s geometry test, and then given problem solving task and interviews. For checking the validity of the data used a triangulation of time. Student problem solving strategies will be analyzed based on the stages of Krulik and Rudnick’s problem solving, which consists of (1) to read and think, (2) explore and plan, (3) selecting a strategy, (4) find the answers, and (5) review and discuss. The results showed that 1) the strategy of visualization student in solving mathematical problems was drew a picture, logical reasoning, wrote an equation or an open sentence, and made organized list, the visualization subject did not understood that a square was a rectangle. 2) The analysis student in solving mathematical problems was used logical reasoning strategies, guessed and checked, and drew a picture, the analysis subject did not understood that a square was a rectangle. 3) The strategy of informal deduction student in solving mathematical problem was drew a picture, logical reasoning, wrote an equation or an open sentence and guessed and checked, the subject of informal deductions had understood that a square was a rectangle. 
Pemecahan Masalah Generalisasi Pola Siswa Kelas VII SMP Ditinjuau dari Gaya Kognitif Field Independent dan Field Dependent Kusumaningtyas, Septhiana Indra; Juniati, Dwi; Lukito, Agung
Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 8, No 1 (2017): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif
Publisher : Jurusan Matematika, Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Universitas Negeri Sema

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.15294/kreano.v8i1.6994

Abstract

Penelitian ini merupakan penelitian deskriptif dengan pendekatan kualitatif yang bertujuan untuk mendeskripsikan pemecahan masalah generalisasi siswa dengan gaya kognitif field independent (SI) dan field dependent (SD). Subjek penelitian adalah 2 siswa kelas VII SMPN 1 Candi yang masing-masing bergaya kognitif FI dan FD. Penelitian dimulai dengan menentukan subjek penelitian menggunakan instrumen GEFT dan TKM, kemudian dilanjutkan dengan pemberian TPM dan wawancara. Pengecekan keabsahan data menggunakan triangulasi waktu. Tugas generalisasi pola melibatkan pola bilangan, gambar, dan masalah kontekstual.This research is a descriptive research with qualitative approach that aims to describe solving problem of generalization of student with cognitive field independent (SI) and field dependent (SD). The subjects of the study were 2 students of class VII of SMPN 1 temple each having cognitive style of FI and FD. Research begins with determining the subject of research using GEFT and TKM instruments, followed by TPM and interviews. We were checking the validity of data using time triangulation. The task of pattern generalization involves patterns of numbers, images, and contextual problems.
Meningkatkan Aktivitas dan Hasil Belajar Siswa Melalui Model PBL- STAD berbantuan Geogebra Materi Program Linier Kelas XI MIPA Jurotun, Jurotun
Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 8, No 1 (2017): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif
Publisher : Jurusan Matematika, Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Universitas Negeri Sema

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.15294/kreano.v8i1.5969

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk meningkatkan Aktivitas dan hasil belajar siswa memalui model PBL – STAD berbantuan Geogebra. Penelitian ini adalah jenis penelitian tindakan kelas dengan indikator keberhassilan dilihat dengan meningkatnya aktivitas dan hasil belajar siswa ditiap siklusnya. Penelitian Tindakan Kelas ini dilaksanakan di kelas XI MIPA2 SMA Negeri 1 Dempet. Alat pengumpulan data yang digunakan adalah lembar observasi, tes tertulis serta rubrik. Hasil penelitian diperoleh  bahwa terjadi peningkatan aktivitas belajar siswa sebesar 12% pada siklus 1 dan 19% pada siklus 2. Sedangkan untuk hasil belajar siswa terjadi peningkatan sebesar 22% untuk siklus 1 dan 13% untuk siklus 2 disertai dengan adanya respon positif siswa terhadap pelaksanaan pembelajaran. Dengan demikian pembelajaran Model PBL – STAD berbantuan Geogebra dapat meningkatkan aktivitas dan hasil belajar siswa pada materi program linier.This study aims to improve the activity and learning outcomes of students through the model of PBL - STAD assisted Geogebra. This research is a classroom action research with indicators of succession seen with increasing activity and student learning outcomes in each cycle. Classroom Action Research was carried out in class XI MIPA2 SMA Negeri 1 Dempet. The data collection tools used are observation sheets, written tests and rubrics. The result showed that there was an increase of students learning activity by 12% in cycle 1 and 19% in cycle 2. While for student learning result there was an increase of 22% for cycle 1 and 13% for cycle 2 accompanied by positive response of student to implementation of learning . Thus the learning of PBL - STAD model with Geogebra aid can improve student activity and result of learning in linear program material.
Pengembangan Media Pembelajaran Matematika Berbasis Web Pada Materi Barisan Dan Deret Setyadi, Danang; Qohar, Abd
Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 8, No 1 (2017): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif
Publisher : Jurusan Matematika, Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Universitas Negeri Sema

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.15294/kreano.v8i1.5964

Abstract

The objective of this study is to develop a web-based learning media in sequence and series. This kind of research was a research and development (R & D) study. The steps in developing this media consist of analysis of the products developed, developing initial products, and product trial. The result showed that web-based learning media valid.Penelitian ini bertujuan untuk mengembangkan media pembelajaran berbasis web pada materi barisan dan deret. Penelitian ini adalah penelitian pengembangan. Prosedur dalam penelitian ini terdiri dari analisis produk yang dikembangkan, mengembangkan produk awal, dan uji coba produk. Hasil menunjukkan bahwa media pembelajaran berbasis web yang dikembangkan valid.
Profil Berpikir Geometri Siswa Tunagrahita Berdasarkan Tingkatan Van Hiele Di SMPLB Negeri Salatiga Yunianta, Tri Nova Hasti; Pradhitya, Ranu Fitra; Ratu, Novisita
Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 8, No 1 (2017): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif
Publisher : Jurusan Matematika, Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Universitas Negeri Sema

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.15294/kreano.v8i1.8068

Abstract

Jenis penelitian ini adalah deskriptif kualitatif yang bertujuan untuk mengetahui bagaimana profil berpikir geometri siswa tunagrahita berdasarkan tingkatan berpikir van Hiele. Subjek dalam penelitian ini adalah tiga orang siswa yang terdiri masing-masing satu siswa dari kelas VII, VIII dan IX SMPLB C Negeri Salatiga. Penelitian ini dilakukan melalui wawancara semi terstrukur. Hasil dari penelitian yang dilakukan, ketiga siswa cenderung memiliki kemampuan yang sama dalam berpikir geometri. Ketiga siswa dapat mencapai tingkat 1 (visualisasi) berdasarkan tingkat berpikir geometri van Hiele, namun terbatas pada bentuk-bentuk bangun geometri yang dipahami atau dikenalnya. Siswa belum dapat melakukan analisis pada tingkat 2 dan hanya sebatas mengetahui sebagian komponen pada bangun segiempat serta menamainya menggunakan bahasanya sendiri yang tidak baku. Selain itu siswa mengetahui beberapa istilah yang ada pada bangun segiempat, namun tidak mengetahui maksud dari istilah-istilah tersebut. Kendala dan masalah yang dihadapi ketiga siswa yaitu lebih cenderung memperhatikan pada bangun-bangun yang dikenalnya, kurang cermat dan teliti dalam menggambar, kesulitan dalam menjelaskan atau mendeskripsikan secara lisan suatu bangun segiempat dan hanya terbatas pada bangun yang diketahuinya, hal tesebut karena siswa tidak banyak mengenal macam-macam bangun.This research is a qualitative descriptive which aims to determine how the profile geometry students think retarded by van Hiele levels of thinking. Subjects in this study were three students who comprised each of the students of class VII, VIII and IX SMPLB C State Salatiga. This research was conducted through semi-structured interviews. The results of the research conducted, the three students tend to have the same ability to think geometry. All three students can reach level 1 (visualization) based on the geometry of the van Hiele levels of thinking, but limited to the forms of geometry understood or known. Students have not been able to perform the analysis at 2 and merely knowing some components in the wake of the quadrilateral and named him use his own language is not standardized. In addition, students know some of the terms that exist in the wake of the quadrilateral, but do not know the purpose of these terms. Constraints and problems faced by the three students are more likely to pay attention in the wake familiar, less meticulous in drawing, difficulty in explaining or describing verbally a wake quadrilateral and confined to the waking knew, tesebut because students do not know a lot of Miscellaneous wake.
PERBEDAAN HASIL BELAJAR STATISTIKA DENGAN MENGGUNAKAN MODEL PEMBELAJARAN KOOPERATIF TIPE NHT DAN TPS PADA SISWA KELAS X Amalia, Poppy; Surya, Edy
Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 8, No 1 (2017): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif
Publisher : Jurusan Matematika, Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Universitas Negeri Sema

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.15294/kreano.v8i1.7682

Abstract

ABSTRACTThis research aims to demonstrate that the results of the statistical learning by applying cooperative learning model NHT better than TPS in class X SMK. This research was quasi experimental. The populationof the research was all students of class X semester II. Sampling was done by simple random sampling by taking two classes of sixth grade were randomly ie class X TKR-1 as the experimental class A and class X TKR-3 as the experimental class B, where the experimental class A implement cooperative learning model NHT and class experiment and implement cooperative learning model TPS. Calculation results obtained tcalculate = 3.32447 and ttable= 1.67078 so tcalculate>ttablethe real level of 0.05, the hypothesis was accepted. Thus we concluded that the results of a statistical study between cooperative learning model NHT better than TPS in class X.Keyword: the result of the study, nht, tps
Penggunaan Mathmagic dalam Meningkatkan Motivasi Belajar Siswa Siregar, Nenta Dumalia; Surya, Edy
Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 8, No 1 (2017): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif
Publisher : Jurusan Matematika, Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Universitas Negeri Sema

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.15294/kreano.v8i1.7730

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk untuk mengetahui apakah dengan menggunakan metode mathmagic dapat meningkatkan motivasi belajar siswa kelas V SDN No.027688 Binjai T.A 2010/2011 yang barjumlah 35 orang siswa. Penelitian Tindakan Kelas ini dilaksanakan secara kolaborasi dengan guru kelas dalam dua siklus. Teknik pengumpulan data: observasi, tes, catatan lapangan dan dokumentasi. Teknik analisis data deskriptif. Hasil penelitian mengalami perubahan dilihat dari presentasi jumlah nilai dan rata-rata kelas. Sebelum dilakukan tindakan hanya 5 orang  siswa (1,25 %) yang  memperoleh hasil yang baik dengan nilai antara 2,80-3,39.  Pada siklus I ada 2 orang siswa (5%) memperoleh hasil yang sangat baik dengan nilai antara 3,40 - 4,00, dan 6 orang siswa (15%) memperoleh hasil yang baik dengan nilai antara 2,80 – 3,39. Dengan kata lain meningkat menjadi 20%. Pada siklus II ada 5orang siswa (12,5%) memperoleh hasil yang sangat baik dengan nilai antara 3,40-4,00, dan 27 orang siswa (67,5 %) mengalami perubahan yang memperoleh hasil yang baik dengan nilai antara 2,80-3,39.Berarti telah terjadi peningkatan menjadi 80%.This research aims to to know whether using mathmagic method can improve the motivation of students in grade 5 at SDN No.027688 Binjai T.A 2010/2011 that barjumlah 35 students. This Class Action research carried out in collaboration with the class teacher in two cycles of. Data collection techniques: observation, tests, note field and documentation. Descriptive data analysis techniques. The results of research experience changes seen from the presentation number of values and the average class. Prior to the action only 5 students (1.25%) who get good results with a value between 2,80-3,39. At cycle I no 2 the students (5%) get very good results with a value between 3.40 - 4.00, and 6 students (15%) get good results with a value between 2.80 - 3,39. In other words rose to 20%. At cycle II is 5students (12.5%) get very good results with a value between 3,40-4,00, and 27 students (67.5%) experience changes that get good results with a value between 2,80-3,39.means there has been increased to 80%.
Pembentukan Konsep Faktorisasi Aljabar Siswa Berkemampuan Tinggi Zahid, Muhammad Zuhair; Sujadi, Imam
Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 8, No 1 (2017): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif
Publisher : Jurusan Matematika, Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Universitas Negeri Sema

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.15294/kreano.v8i1.7517

Abstract

The aim of this qualitative research was to describe construction of algebraic factoring concept of high-ability students using APOS theory. The subjects of the research were high-ability students of SMPN 1 Surakarta and have been selected using purposive sampling. Data retrieved using think aloud method. Based on the findings and discussions, it can be concluded as follows. (1) In action stage: (a) subjects presented their knowledge by using pictures and words, and (b) subtracted the simple algebraic form by classifying the algebraic terms which have the same variables. (2) In process stage: (a) subjects multiplied the binomial using FOIL method, and (b) classified the algebraic terms that have same variables mentally and in the written form when they did the trinomial addition and binomial multiplication. (3) In object stage, subjects factorized the trinomial using procedural method and non-procedural method. (4) In schema stage, subject explained that the factor when multiplied by another factor will produce the factored trinomial and linked all the stages to formed a complete concept of algebraic factoring.
Peranan Pengetahuan Awal dan Self Esteem Matematis Terhadap Kemampuan Berpikir Logis Mahasiswa Pamungkas, Aan Subhan; Setiani, Yani; Pujiastuti, Heni
Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 8, No 1 (2017): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif
Publisher : Jurusan Matematika, Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Universitas Negeri Sema

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.15294/kreano.v8i1.7866

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mengkaji peranan pengetahuan awal, self esteem matematis dan kemampuan berpikir logis. Penelitian ini merupakan penelitian korelasional dengan pendekatan kuantitatif. Populasi sekaligus sampel dalam penelitian ini adalah seluruh mahasiswa Jurusan Pendidikan IPA FKIP Universitas Sultan Ageng Tirtayasa tahun pertama berjumlah 34 mahasiswa yang diambil dengan teknik simple random. Teknik pengumpulan data menggunakan tes pengetahuan awal dan kemampuan berpikir logis serta skala self esteem matematis. Analisis data dalam penelitian ini adalah dengan analisis statistic deskriptif untuk mengetahui gambaran ketiga variabel tersebut dan analisis regresi ganda serta anova satu jalur untuk melihat pengaruh variable pengetahuan awal dan self esteem matematis terhadap kemampuan berpikir logis serta analisis anova satu jalur untuk melihat perbedaan kemampuan berpikir logis ditinjau dari pengetahuan awal dan self esteem matematis. Berdasarkan hasil analisis data deskriptif didapatkan gambaran bahwa (1) pengetahuan awal mahasiswa 35% termasuk kategori tinggi, 41% kategori sedang dan 24% kategori rendah; (2) self esteem matematis 29% kategori tinggi dan rendah serta 41% kategori sedang; (3) kemampuan berpikir logis 24% kategori tinggi, 65% kategori sedang dan 12% kategori rendah. Sedangkan berdasarkan analisis regresi dan anova satu jalur menunjukkan bahwa (1) terhadap hubungan yang signifikan antara pengetahuan awal dan self esteem matematis terhadap kemampuan berpikir logis; (2) terdapat perbedaan yang signifikan kemampuan berpikir logis mahasiswa ditinjau dari pengetahuan awal dan self esteem matematis.This study aims to assess the role of prior knowledge, mathematical self-esteem and logical thinking skills. This study is a correlational study with a quantitative approach. The population at the same sample in this study were all students of the Department of Science Education University of Sultan Ageng Tirtayasa first year amounted to 34 students were taken by simple random. Data collection technique used tests of prior knowledge, tests of logical thinking and mathematical self esteem scale. Analysis of the data in this research is the analysis of descriptive statistics, multiple regression analysis and one way ANOVA. Based on the results of descriptive data analysis, it was shown that (1) the prior knowledge of students categorized as high 35%, as midde 41% and as low 24%; (2) 29% mathematical self esteem high and low categories and 41% middle category; (3) the logical thinking high category 24%, middle catehory 65% and lower catgeory 12%. While based on regression analysis and one way ANOVA shows that (1) the significant relationship between prior knowledge and mathematical self esteem to logical thinking skills; (2) there are significant differences logical thinking skills of students in terms of prior knowledge and mathematical self esteem.
Implementation Strategy Instant Assessment To Increase Activity and Result of Learning Mathematics of Al Maksum Junior High School Student Novriani, Milda Rizky; Nasution, Marah Doly; Surya, Edy
Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 8, No 1 (2017): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif
Publisher : Jurusan Matematika, Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Universitas Negeri Sema

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.15294/kreano.v8i1.7808

Abstract

Penelitian ini bertujuan  untuk mengetahui apakah penerapan strategi pembelajaran Instant Assessment dapat meningkatkan keaktifan belajar matematika siswa dan untuk mengetahui apakah penerapan strategi pembelajaran Instant Assessment dapat meningkatkan hasil belajar matematika siswa. Subjek penelitian ini adalah siswa-siswa kelas VII-3 di SMP Al Maksum Percut Sei Tuan T.P 2014/2015 yang berjumlah 36 orang. Instrumen penelitian yang digunakan adalah tes dan observasi. Hasilnya meningkat pada hasil belajar dan rata-rata keaktifan siswa. Pada siklus I hasil belajar siswa yaitu 44,44% pada siklus ini yang menjadi tujuan dalam penelitian belum tercapai, dan observasi nilai rata-rata keaktifan siswa hanya 2,46. Siklus II Hasil belajar yaitu 75,00% dan nilai rata-rata keaktifan siswa 2,8. Siklus III mencapai ketuntasan hasil belajar siswa 91,67% dan ternyata pada siklus III ini menunjukkan peningkatan dengan rata-rata keaktifan siswa 3,06 dengan kategori baik.This research had purpose for know what the threatment of strategy learning Instant Assessment can increase  the student activity for subject math and for knowing  what the threatment learning instant assessment can increasing the result in subject math. The subjects of this research was the student of  VII-3 in SMP Al Maksum Percut Sei Tuan T.P 2014/2015 the sum of student was 36 people. The instrument of this research used the was test and observation. The resultwas could increase in student  outcomes and average of students’ activity. In the circle I the result of student abilitywas 44.44% in this circle become the purpose were not get student achievement and the average of more observation was 2.46. In the circle II the results of student ability was 75.00% and the average mask of observation was 2.8. in the Circle III the result of students ability was 91.67% and as we know the in  the circle III to school the increasing of average student achievement of 3.06 it show that student achievement in good category. 

Page 1 of 2 | Total Record : 13


Filter by Year

2017 2017


Filter By Issues
All Issue Vol 14, No 2 (2023): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 14, No 1 (2023): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 13, No 2 (2022): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 13, No 1 (2022): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 12, No 2 (2021): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 12, No 1 (2021): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 11, No 2 (2020): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 11, No 1 (2020): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 10, No 2 (2019): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 10, No 1 (2019): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 9, No 1 (2018): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif 9(1) Vol 9, No 2 (2018): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 8, No 2 (2017): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 8, No 1 (2017): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 8, No 1 (2017): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 7, No 2 (2016): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 7, No 2 (2016): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 7, No 1 (2016): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 7, No 1 (2016): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 6, No 2 (2015): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 6, No 2 (2015): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 6, No 1 (2015): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 6, No 1 (2015): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 5, No 2 (2014): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 5, No 2 (2014): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 5, No 1 (2014): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 5, No 1 (2014): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 4, No 2 (2013): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 4, No 2 (2013): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 4, No 1 (2013): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 4, No 1 (2013): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 3, No 2 (2012): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 3, No 2 (2012): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 3, No 1 (2012): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 3, No 1 (2012): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 2, No 2 (2011): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 2, No 2 (2011): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 2, No 1 (2011): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 2, No 1 (2011): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 1, No 2 (2010): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 1, No 2 (2010): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 1, No 1 (2010): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif Vol 1, No 1 (2010): Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif More Issue