Communication
Vol 9, No 1 (2018): COMMUNICATION

Strategi Komunikasi Pemasaran Terpadu Bandung Makuta Cake Dengan Menggunakan IMC Model Dwi Sapta

Anjelin, Clarista (Prodi Ilmu Komunikasi Universitas Telkom)
Wahyuni, Itca Istia (Prodi Ilmu Komunikasi Universitas Telkom)



Article Info

Publish Date
01 Apr 2018

Abstract

ABSTRACT This study was conducted to describe integrated marketing communication strategy Bandung Makuta Cake with the guidance of IMC Model belongs to Adji Watono and Maya Watono (2011: 34-35) that consisting of discovery circle, intent circle, and strategy circle which formulates the basic principles that are key factors of strategic success in a comprehensive and systematic model. This research uses descriptive qualitative research method with post positivistic paradigm. Data collected through in-depth interviews with Top Marketing Manager Bandung Makuta Cake. The results of this research that the analysis on discovery circle can be done by involving the research agency so that the information obtained will be more detailed, and in analyzing the intent circle needs to pay attention to the brand development in the community both positive and negative issues so that it can become brand development. Then in making strategy circle, see the results of the analysis of the two previous stages that have been done and integrate the elements that exist in it to be applied to some marketing communication mix.Keywords: Integrated Marketing Communication Strategy, Bandung Makuta Cake, discovery cirlce, intent circle, strategy circle.ABSTRAKTujuan penelitian ini untuk mendeskripsikan strategi komunikasi pemasaran terpadu Bandung Makuta Cake dengan suatu pedoman Model IMC milik Adji Watono dan Maya Watono (2011: 34–35) yaitu terdiri dari discovery circle, intent circle, dan strategy circle yang merumuskan prinsip-prinsip dasar yang menjadi faktor kunci kesuksesan strategi dalam sebuah model yang komprehensif dan sistematis. Penelitian ini menggunakan metode penelitian deskriptif kualitatif dengan paradigma post-positivistik. Pengumpulan data dengan wawancara mendalam bersama Top Marketing Manager Bandung Makuta Cake. Hasil dalam penelitian ini bahwa analisis pada discovery circle dapat dilakukan dengan melibatkan research agency sehingga informasi yang didapatkan akan lebih detail, dan dalam menganalisis intent circle perlu memperhatikan perkembangan merek di masyarakat baik isu positif maupun isu negatif sehingga dapat menjadi pengembangan merek. Kemudian dalam pembuatan strategy circle, melihat hasil analisis dari kedua tahapan sebelumnya yang telah dilakukan serta mengintegrasikan elemen-elemen yang ada didalamnnya untuk diaplikasikan pada beberapa bauran komunikasi pemasaran.Kata kunci: Strategi Komunikasi Pemasaran Terpadu, Bandung Makuta Cake, Discovery cirlce, Intent circle, Strategy circle

Copyrights © 2018






Journal Info

Abbrev

comm

Publisher

Subject

Social Sciences

Description

Jurnal Communication published by the Communication Studies Program, Univ. Budi Luhur, twice a year. The publication of this journal is intended as a medium of information exchange, knowledge based on development, and the study of Communication Sciences and its relation to various other scientific ...