Jurnal Pendidikan Manajemen Perkantoran (JPManper)
Vol 3, No 1 (2018): Januari 2018

REGULASI DIRI (PENGATURAN DIRI) SEBAGAI DETERMINAN HASIL BELAJAR SISWA SEKOLAH MENENGAH KEJURUAN

Friskilia, Octheria (Unknown)
Winata, Hendri (Unknown)



Article Info

Publish Date
02 Jan 2018

Abstract

The purpose of this study was to analyze the level of students? learning outcomes was still below average. Self-regulation is one factor that is thought to have an important role as supporting the success of student in acvheing good performance in learning. This study used an explanation survey method and questionnaires with likert scale model between 1 until 3 spanned. Respondents of this research  were students in Vocational School at Cimahi, west Java. Data were analyzed by using regression analysis. Based on the result of regression analysis showed that self-regulation has a positive and significant impact either on simultaneous or partially on students? learning outcomes. Therefore learning outcomes can beefed by self-regulation increased.ABSTRAKPenelitian ini bertujuan untuk menganalisis pengaruh regulasi diri terhadap hasil belajar siswa. Regulasi diri merupakan salah satu faktor yang diduga memiliki peran penting sebagai penunjang keberhasilan siswa dalam meraih hasil belajar yang baik. Penelitian ini menggunakan metode survey eksplanasi dan teknik pengumpulan data menggunakan angket dengan skor yang terentang antara 1 sampai 3 model rating scale,. Responden adalah siswa Sekolah Menengah Kejuruan di Kota Cimahi, Jawa Barat. Teknik analisis data menggunakan regresi. Hasil penelitian diperoleh bahwa reguasi diri memiliki pengaruh yang positif dan signifikan terhadap hasil belajar siswa, baik secara parsial maupun simultan. Oleh karena itu, hasil belajar siswa dapat ditingkatkan melalui peningkatan kemampuan regulasi diri (pengaturan diri) siswa.

Copyrights © 2018






Journal Info

Abbrev

jpmanper

Publisher

Subject

Social Sciences Other

Description

This journal publishes research results on topics related to the teaching and learning of Office Management Education and other relevant fields of study, especially those carried out in the contexts of Vocational High Schools, higher education institutions, and workplaces. Major topics covered in ...