Jurnal Pendidikan Manajemen Perkantoran (JPManper)
Vol 2, No 1 (2017): Januari 2017

UPAYA MENINGKATKAN KOMPETENSI SISWA MELALUI MOTIVASI BELAJAR

Andriani, Devi (Unknown)
Sojanah, Janah (Unknown)



Article Info

Publish Date
01 Jan 2017

Abstract

The aim of this research is to know the influence of learning motivation to students competence. The method used is survey method with data analysis technique is simple linear regression test. Data in this research getable by distribute a questionnaire with Likert scale to one population that consists of 47 students vocational high school in Bandung. Research result show that learning motivation and students competence is in the quite category and can be concluded that learning motivation has positive influence to students competence. Based on these, required the cooperation of all parties: school, family, and environment to help increase students learning motivation for increase their competence.ABSTRAKPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh motivasi belajar terhadap kompetensi siswa. Metode yang digunakan merupakan metode survey dengan teknik analisis data yaitu uji regresi linier sederhana. Data dalam penelitian ini didapat dengan cara menyebarkan angket dengan skala likert pada satu populasi yang terdiri dari 47 orang siswa salah satu SMK di Bandung. Hasil penelitian menunjukan bahwa motivasi belajar dan kompetensi siswa berada pada kategori cukup serta dapat disimpulkan bahwa motivasi belajar memiliki pengaruh yang positif terhadap kompetensi siswa. Berdasarkan hal tersebut, maka diperlukan kerjasama dari semua pihak yaitu sekolah, keluarga, dan lingkungan sekitar untuk membantu meningkatkan motivasi belajar para siswa agar kompetensi mereka juga ikut meningkat.

Copyrights © 2017






Journal Info

Abbrev

jpmanper

Publisher

Subject

Social Sciences Other

Description

This journal publishes research results on topics related to the teaching and learning of Office Management Education and other relevant fields of study, especially those carried out in the contexts of Vocational High Schools, higher education institutions, and workplaces. Major topics covered in ...