The purpose of this research is to focus on agro-tourism product development strategy in Gubugklakah Tourism Village.This research tries to describe and know the general condition of Gubugklakah Tourism Village, the potential of agro tourism owned by Gubugklakah Village, and the strategy of agro-tourism product development in Gubugklakah Tourism Village. This researcher is descriptive research type with qualitative approach using three stages of reducing data, presenting data, and data analysis. The results of this study concluded that Gubugklakah village increase in every year.The potential of agro tourism in Gubugklkakah Tourism Village is very potential to be developed.Tourism product development strategy, especially agro-tourism, has several strategies, ranging from product development, development of facilities and infrastructure, market development and promotion, human resources development, partnership development with related parties.Implementation of these strategies leads to various impacts, whether expected or not.The strategy implemented also has an impact in its implementation as a supporting and inhibiting factor in the implementation of the strategy.Based on the description, this study provides recommendations for the creation and development of strategies that can be targeted and cover all sectors and can anticipate unexpected impacts. Keywords: Agrotourism, Product Development Strategy, Gubugklakah Tourism Village ABSTRAK Tujuan dari penelitian ini adalah berfokus pada strategi pengembangan produk agrowisata di Desa Wisata Gubugklakah. Penelitian ini berusaha mendiskripsikan dan mengetahui kondisi umum Desa Wisata Gubugklakah, potensi agrowisata yang dimiliki Desa Wisata Gubugklakah, serta strategi pengembangan produk agrowisata di Desa Wisata Gubugklakah. Peneliti ini termasuk ke dalam jenis penelitian deskriptif dengan pendekatan kualitatif menggunakan tiga tahap yaitu mereduksi data, menyajikan data, dan analisis data. Hasil dari penelitian ini menyimpulkan dilihat dari kondisi umum pariwisata di Desa Wisat Gubugklakah mengalami perkembangan tiap tahunnya. Potensi agrowisata yang terdapat di Desa Wisata Gubugklkakah sangat potensial untuk dikembangan. Strategi pengembangan produk pariwisata terutama agrowisata memiliki beberapa strategi, mulai dari pengembangan produk, pengembangan sarana dan prasarana, pengembangan pasar dan promosi, pengembangan SDM, pengembangan kemitraan/kerjasama dengan pihak terkait. Berdasarkan uraian, penelitian ini memberikan rekomendasi untuk pembuatan dan pengembangan strategi yang dapat terarah dan mencakup semua sektor serta dapat mengantisipasi dampak-dampak yang tidak diharapkan. Kata kunci: Agrowisata, Strategi Pengembangan Produk, Desa Wisata Gubugklakah
                        
                        
                        
                        
                            
                                Copyrights © 2017