ABSTRACT    : Growth of game in fast world progressively, do not aside from in Indonesia. Game in this time have become entertainment amusement alternative to is old, young, woman and also man. Target of making a game for example education. This Game will be more be majored to support study process with concept " Play at the same time learn". Student of class six MIM Bungur still a lot assume Natural Sciences subject difficult to understand, more than anything else by forwarding of still teacher of monotone. Method instruction of teacher also drag on student because teacher only raced at book and no pleasant method student. their Children age still like to play at game even they prefer to play at game than ordered to learn. This research aim to create a application of mobile educations game which can be used for the media study natural sciences of class six mount SD/MI. Its benefit can make process learn interesting student and do not drag on. In data collecting, research method the used is observation, interview, systems analysis, questioner, documentation study and book study. Result from this research is atmosphere learn student can more is pleasant compared to method learn old ones. The Game can give student motivations to be more the spirit of in learning. Keyword : Educations Game ABSTRAKSI   : Perkembangan game di dunia semakin pesat, tak terkecuali di Indonesia. Game saat ini sudah menjadi alternative hiburan bagi tua, muda, pria maupun wanita. Tujuan pembuatan sebuah game antara lain education (mendidik). Game ini akan lebih diutamakan untuk mendukung proses pembelajaran dengan konsep âBermain sambil belajarâ. Siswa kelas VI MIM Bungur masih banyak yang menganggap mata pelajaran Ilmu Pengetahuan Alam (IPA) sulit untuk dimengerti, apalagi dengan cara penyampaian guru masih monoton. Metode pengajaran guru juga membosankan siswa karena guru hanya terpacu pada buku dan tidak ada metode yang menyenangkan siswa. Diusia anak-anak mereka masih suka bermain game bahkan mereka lebih suka bermain game daripada disuruh untuk belajar. Penelitian ini bertujuan menciptakan sebuah aplikasi mobile game edukasi yang bisa digunakan untuk media pembelajaran ilmu pengetahuan alam kelas VI tingkat SD/MI. Manfaatnya bisa membuat proses belajar siswa yang menarik dan tidak membosankan. Dalam pengumpulan data, metode penelitian yang digunakan adalah observasi, wawancara, analisis sistem, kuesioner, studi dokumentasi dan studi pustaka. Hasil dari penelitian ini adalah suasana belajar siswa bisa lebih menyenangkan dibandingkan metode belajar yang lama. Game tersebut mampu memberi motifasi siswa agar lebih semangat dalam belajar. Kata Kunci: Game Edukasi
                        
                        
                        
                        
                            
                                Copyrights © 2014