Speed - Indonesian Journal on Computer Science
2014: IJCSS - Accepted Paper

Pembuatan Game Pembelajaran Pengenalan Huruf Hijaiyah Di Taman Kanak-Kanak (TK) Az-Zalfa Sidoharjo Pacitan

Santi, Isma Trisna (Unknown)
., Sukadi (Unknown)



Article Info

Publish Date
01 May 2013

Abstract

Abstract :Media Instructional  are now more developed and developing countries. Both in technology  manufacturing, delivery and media. One is The Making of Game  Learning Introduction Letters Hijaiyah in children needs to be improved both in intensity and the media. To increase the intensity and efficiency of the delivery of necessary auxiliary media is packaged in an interesting, relaxed, and interactive, one way is to package the game format. Game with packaging will trigger curiosity, competitiveness, and a sense of fun while learning. The methods used include interviewing methods, observation methods, library methods, methods of system analysis, design methods, testing methods, and methods of implementation. Given these games can help teachers, educators and parents to foster the spirit of the baby in the study. Games  Learning also can train creativity, language, emotional, social values​​, attitudes and life balance right and left brain. Key word : Learning, Game, Animasi 2Dimensi Abstraksi:Media pembelajaran kini sudah kian maju dan berkembang. Baik  secara teknologi pembuatan,penyampaian maupun medianya. Salah satunya adalah Game Pembelajaran Pengenalan Huruf Hijaiyah pada anak perlu ditingkatkan baik secara intensitas dan medianya. Untuk meningkatkan intensitas dan efisiensi penyampaian perlu media pembantu yang dikemas secara menarik, santai, dan interaktif, salah satu caranya adalah mengemas dengan format Game. Dengan kemasan Game akan memicu rasa penasaran, daya saing, dan rasa senang saat belajar. Adapun metode-metode yang digunakan diantaranya adalah metode interview, metode observasi, metode kepustakaan, metode analisis system, metode perancangan, metode pengujian, dan metode implementasi. Dengan adanya game tersebut dapat membantu guru, pengajar dan  orang tua untuk menumbuhkan semangat sang buah hati dalam belajar. Game Pembelajaran ini juga dapat melatih kreatifitas, bahasa, emosi, nilai sosial,  sikap hidup dan keseimbangan otak kanan dan kiri. Kata Kcuni : Pembelajaran, Game, Animasi 2Dimensi

Copyrights © 2014