Indonesian Journal of Applied Sciences
Vol 5, No 3 (2015)

PENGARUH KEPEMIMPINAN PELAYAN DAN IKLIM ORGANISASI TERHADAP KINERJA PELAYANAN PUBLIK PEGAWAI NEGERI SIPIL PADA PEMERINTAH KOTA BEKASI

Rony Setiawan (STIA Mandala Indonesia)
Suryana Sumantri (Universitas Padjadjaran)
Tb. Zulrizka Iskandar (Universitas Padjadjaran)
Marina Sulastiana (Universitas Padjadjaran)



Article Info

Publish Date
31 Dec 2015

Abstract

AbstrakFaktor-faktor yang diduga terkait dengan rendahnya kinerja pelayanan publik adalah kecenderungan kepemimpinan pejabat publik yang tidak berorientasi pada pelayanan dan iklim organisasi yang kurang kondusif. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh kepemimpinan pelayan dan iklim organisasi terhadap kinerja pelayanan publik. Penelitian kuantitatif eksplanasi kuantitatif ini menggunakan kuisioner yang disebarkan kepada 200 Pegawai Negeri Sipil pada Pemeritah Kota Bekasi yang diperoleh melalui teknik sampling random stratifikasi. Penelitian ini menemukan adanya pengaruh yang positif signifikan kepemimpinan pelayan dan iklim organisasi terhadap kinerja pelayanan publik dan pengaruh kepemimpinan pelayan terhadap kinerja pelayanan publik melalui iklim organisasi.Kata kunci  : Kepemimpinan Pelayan, Iklim Organisasi, Kinerja Pelayanan Publik, dan Pegawai Negeri Sipil Kota BekasiAbstractThe factors thought to be related to the low performance of public service leadership was the tendency of public officials who were not service-oriented and less conducive organizational climate. The purpose of this study was determined the effect of servant leadership and organizational climate on the performance of public services. This quantitative explanation of quantitative research using questionnaires technique distributed to 200 Civil Servants to the Government of Bekasi City through stratified random sampling technique.  This study found out a significant positive effect of servant leadership and organizational climate on the performance of public service and the effect servant leadership on the performance of public services through organizational climate.Keywords : Servant Leadership, Organizational Climate, Performance Public Service, and the Civil Service Bekasi City

Copyrights © 2015






Journal Info

Abbrev

ijas

Publisher

Subject

Environmental Science

Description

Indonesian Journal of Applied Sciences (IJAS) is a scientific journal published three times a year (April, August, December). Indonesian Journal of Applied Sciences publish original research results related to research in the field of natural science, covering a wide range of topics written in the ...