Language Horizon: Journal of Language Studies
Vol 4, No 1 (2016):

STYLES OF LANGUAGE GENDER OF AUTISTIC AND NON-AUTISTIC CHILDREN

SETIAWATI, LINDA (Unknown)



Article Info

Publish Date
14 Jan 2016

Abstract

Abstrak Gender adalah salah satu faktor yang mempengaruhi seseorang dalam mengguanakan bahasa. Penelitian ini menganalisa tentang gaya bahasa dari laki-laki dan perempuan berdasarkan teori dari Holmes and Stubbe (2003) yang terjadi pada anak autis dan anak normal lainnya. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif deskripsi untuk menunjukkan bahwa laki-laki dan perempuan menggunakan gaya bahasa yang sama di situasi yang berbeda. Melalui tes dan pengamatan sederhana terhadap pembicaraan antara anak autis dan normal, penelitian ini menunjukkan bagaimana kebiasaan mempengaruhi bahasa dan gender di kehidupan modern. Kata Kunci: bahasa perempuan, bahasa laki-laki, kebiasaan, autis   Abstract Gender is one factor which influences someone in the different usage of language. This research analyzed the styles of feminine and masculine language as the claim of Holmes and Stubbe (2003) which happened to the autistic and non-autistic children.The study applied the descriptive qualitative as the method in order to show that females and males shared same styles of feminine and masculine language in the different situation. Through the simple test and the observation of the autistic’s and non-autistic’s recorded conversation, the research presents new finding how the behaviorism affects the language and gender in the modern life. Keywords: feminine language, masculine language, behaviorism, autism spectrum disorder  

Copyrights © 2016






Journal Info

Abbrev

language-horizon

Publisher

Subject

Languange, Linguistic, Communication & Media

Description

Language Horizon is a peer-reviewed academic journal dedicated to publishing high-quality original research articles that explore a wide range of topics related to language and communication, with a particular emphasis on: Linguistics Phonetics and Phonology Morphology and Syntax Semantics and ...