Journal of English Language Teaching
Vol 2, No 1 (2013): Serie C

THE EFFECT OF USING RECIPROCAL TEACHING TOWARD STUDENTS’ READING ABILITY OF SECOND GRADE STUDENTS OF SMA N 4 PADANG

Melani Melani (FBS UNP)
Jufri Jufri (FBS UNP)
Yuli Tiarina (FBS UNP)



Article Info

Publish Date
01 Sep 2013

Abstract

AbstrakTujuan penelitian ini adalah untuk menemukan pengaruh penggunaan strategi mengajar Reciprocal Teaching terhadap kemampuan membaca anak pada tiga jenis teks bacaan: Narative, Spoof, dan Hortatory Exposition . Data penelitian ini adalah nilai siswa kelas experimen dan kelas kontrol pada tes awal dan tes pilihan ganda sebanyak 40 butir yang berasal dari enam teks dari tiga jenis teks yang berbeda. Temuan penelitian yaitu peningkatan nilai tes rata siswa pada kelas eksperimen dari 62,43 menjadi 69,49.Keywords: Reciprocal teaching, Narrative, Spoof, Hortatory Exposition, multiple choices

Copyrights © 2013






Journal Info

Abbrev

jelt

Publisher

Subject

Languange, Linguistic, Communication & Media

Description

Journal of English Language Teaching is a journal published by English Language Teaching Study Program of FBS Universitas Negeri Padang. This journal is published three times a year (March, June, and September). The main purpose of this journal is to advance and foster English Language Teaching or ...