Journal of English Language Teaching
Vol 1, No 2 (2013): Serie B

USING TOURISM BROCHURES IN TEACHING ENGLISH AT VOCATIONAL HIGH SCHOOL OF TOURISM

Nurdian Sari (B. Inggris FBS UNP)
An Fauziah Syafei (FBS UNP Padang)



Article Info

Publish Date
01 Mar 2013

Abstract

The purpose of this paper is to explain the implementation or the use of the tourism brochure as media to make students contented in learning English. Through this paper, it is expected to give the advantage thing to the teachers in teaching students in learning English. In addition, by using tourism brochures, it is hoped that it can be an alternative way to increase the ability of students English language learning. Tourism brochures is used as media in English language learning for listening, reading, speaking and writing. Teaching English by using tourism brochure as media is expected to increase students’ quality in vocational high school of tourism and relevant with students’ major.AbstrakTujuan penulisan makalah ini adalah untuk menjelaskan penerapan Tourism Brochures sebagai media agar siswa menjadi semakin senang belajar Bahasa Inggris. Melalui makalah ini diharapkan akan memberikan hal yang bermanfaat bagi para guru dalam mengajarkan siswa dalam belajar bahasa Inggris. Selanjutnya, dengan menggunakan brosur pariwisata ini diharapkan mampu menjadi alternatif untuk meningkatkan kemampuan belajar bahasa Inggris siswa. Brosur pariwisata digunakan sebagai media dalam pembelajaran bahasa Inggris pada keterampilan mendengar, membaca, berbicara dan menulis. Pengajaran Bahasa Inggris dengan menggunakan brosur pariwisata sebagai media diharapkan dapat meningkatkan kualitas siswa di sekolah menengah kejuruan pariwisata dan sangat relevan dengan jurusan yang diambil oleh siswa.

Copyrights © 2013






Journal Info

Abbrev

jelt

Publisher

Subject

Languange, Linguistic, Communication & Media

Description

Journal of English Language Teaching is a journal published by English Language Teaching Study Program of FBS Universitas Negeri Padang. This journal is published three times a year (March, June, and September). The main purpose of this journal is to advance and foster English Language Teaching or ...