Journal of English Language Teaching
Vol 2, No 1 (2013): Serie E

USING THE ASIA PARLIAMENTARY DEBATE IN WRITING A HORTATORY EXPOSITION TEXT OF GRADE XI STUDENTS AT DINIYYAH PUTERI PADANG PANJANG

Wilda Hidayati (FBS UNP)
Saunir Saun (FBS UNP)
Fitrawati Fitrawati (FBS UNP)



Article Info

Publish Date
01 Sep 2013

Abstract

AbstrakTujuan dari penelitian ini adalah untuk melihat apakah penggunaan Asia Parliamentary Debate secara signifikan mempengaruhi kemampuan menulis teks Hortatory exposition siswa kelas XI Diniyyah Puteri Padang Panjang. Sampel penelitian ini adalah siswa kelas XI IPS 1 dan IPS 2 Diniyyah Puteri Padang Panjang. Instrumen penelitian yang digunakan untuk mendapatkan data adalah tes menulis teks hortatory exposition yang diambil langsung dari siswa pada sebelum dan sesudah penggunaan strategi.. Temuan dari penelitian ini yaitu t hitung > t table, 1,60>1,31 yang berarti penggunaan Asia Parliamentary Debate mempengaruhi kemampuan menulis text hortatory exposition siswa secara signifikan.Key words: Asia Prliamentary Debate, writing, hortatory exposition text.

Copyrights © 2013






Journal Info

Abbrev

jelt

Publisher

Subject

Languange, Linguistic, Communication & Media

Description

Journal of English Language Teaching is a journal published by English Language Teaching Study Program of FBS Universitas Negeri Padang. This journal is published three times a year (March, June, and September). The main purpose of this journal is to advance and foster English Language Teaching or ...