JURNAL ITENAS REKARUPA
Vol 1, No 1 (2011)

TV Commercial Ameriquest Mortgage

Agusta, Aldrian (Unknown)



Article Info

Publish Date
01 Jan 2011

Abstract

Abstract Observing an Ameriquest ad impressions from which to build a certain perception of consumers in the United States by taking the cultural background and customs of American society in interpreting a visual impression made Ameriquest to give its ad message that states that they give loans with a positive outlook on prospective customers. Studies in this ad shows the strength of the frame that compose the story so that it can be perceived correctly by the audience who was not even from American society itself. Keywords: frame, visual perception   Abstrak Mencermati suatu tayangan iklan dari Ameriquest yang membangun persepsi tertentu pada konsumennya di Amerika dengan mengambil latar belakang budaya dan kebiasaan masyarakat Amerika dalam menginterpretasikan sebuah tayangan visual membuat Ameriquest dapat memberi pesan iklannya yang menyatakan bahwa mereka memberi pinjaman dengan pandangan positif pada calon nasabahnya. Kajian pada iklan ini memperlihatkan kekuatan dari frame yang merangkai kisah tersebut sehingga dapat dipersepsikan dengan tepat oleh penonton yang bahkan bukan dari masyarakat Amerika itu sendiri. Kata Kunci: frame, persepsi visual

Copyrights © 2011