Media Ekonomi dan Manajemen
Vol 25, No 1 (2012): Peningkatan Kualitas SDM dan Organisasi

Faktor Faktor Yang Mempengaruhi Preferensi Pembelian Terhadap Merek (Studi Kasus Pada Metro Departemen Store Di Jakarta )

Ida Puspitowati (Unknown)



Article Info

Publish Date
27 Jan 2016

Abstract

AbstractTrust in a brand is not a belief to someone but a belief to a symbol . A belief to a brand is one kind of consumer readiness to lean to a brand and the risk because the presence of hope that the brand will give a positive outcome. So many shop that evolve this days didn't notice about the shop brand, this thing could give a negative impact and raise the consumer unwillingness to visit the store .This research aims to know the reaction and dominant factor that impact the costumer to the purchase preference of the shop brand . That factor is involvement, price, product quality, familiarity, the risk of the perceived product, intrinsic sign, extrinsic sign .Data analysis technique use the average and factor analysis from a SPSS th  program 16 version, turns out the average costumer agree with the shop brand . There is five dominant factors that effect the consumer preference to the brand of Metro Department store . Keywords : buying preference, brand , factor analysis AbstrakKepercayaan terhadap merek bukanlah keyakinan seseorang, melainkan sebuah kepercayaan untuk simbol. Sebuah keyakinan untuk merek adalah salah satu jenis kesiapan konsumen untuk bersandar pada merek dan risiko karena adanya harapan bahwa merek tersebut akan memberikan hasil yang positif. Jadi banyak toko yang berevolusi tidak ingat tentang merek toko,hal ini bisa memberikan dampak negatif dan meningkatkan keengganan konsumen untuk mengunjungi toko. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui reaksi dan faktor dominan yang mempengaruhi konsumen untuk pembelian preferensi merek toko. Bahwa faktor keterlibatan, harga, kualitas produk, keakraban, risiko dari produk yang dirasakan, tanda intrinsik,tanda ekstrinsik. Teknik analisis data menggunakan rata-rata dan analisis faktor dari versi program SPSS 16, ternyatakonsumen rata-rata setuju dengan toko merek. Ada lima faktordominan yang mempengaruhi preferensi konsumen terhadap merek toko Departemen Metro. Kata kunci : membeli preferensi, merek, analisis faktor 

Copyrights © 2012






Journal Info

Abbrev

fe

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Economics, Econometrics & Finance Industrial & Manufacturing Engineering

Description

For optical lens manufacturing the development of product and service quality is a key thing in answering challenges in the business competition it is developing. To achieve this determine the Key Performance Indicator (KPI), the Rejected Rate and On-Time Delivery (OTD) to measure the extent of the ...