Abstrak: Kegiatan ini bertujuan membantu sekolah dengan mengidentifikasi minat dan bakat siswa untuk menjadi wirausaha. Dari hasil riset diketahui tingkat pengangguran di Indonesia cukup tinggi. Data per Agustus 2019 tingkat pengangguran sebesar 5,67% dari lulusan sarjana, 5,99% dari lulusan diploma, sebesar 7,29% dari lulusan SMA, dan lulusan SMK berjumlah 10,42%. Tingkat pengangguran ini sangat memprihatinkan utamanya kalau dibandingkan dengan proporsi jumlah penduduk yang menjadi wirausahawan. Dengan membantu sekolah untuk mengidentifikasi minat dan bakat siswanya, sekolah akan mempunyai dasar acuan untuk membuat mapping para siswanya dalam minat dan bakat untuk menjadi wirausaha. Pemetaan tersebut akan dapat digunakan menjadi dasar pihak sekolah untuk membuat bobot pelatihan dalam rangka membangkitkan minat untuk menjadi wirausaha dan pelatihan untuk menjadi wirausaha yang handal. Program ini akan menjadi dukungan yang positif untuk mengurangi porsi wirausaha yang saat ini masih memprihatinkan.Abstract:Â This activity aims to help the school by identifying the interests and talents of students to become entrepreneurs. From the research results known unemployment rate in Indonesia is quite high. Data per August 2019 the unemployment rate amounted to 5.67% of undergraduate graduates, 5.99% from Diploma graduates, of 7.29% from high school graduates, and vocational high school graduates amounted to 10.42%. This unemployment rate is very concern when compared to the proportion of the number of people who are entrepreneurs. By helping schools to identify the interests and talents of their students, schools will have a basic reference to mapping their students in their interests and talents to become entrepreneurs. The mapping will be used as the basis of the school to create the training weights in order to generate an interest in becoming an entrepreneurial and training to become a reliable entrepreneur. This Program will be a positive support to reduce the portion of entrepreneurial that is currently still in concern.
Copyrights © 2020