Communication is a major element in the interaction of individuals in everyday life. The message that is communicated can affect human thought patterns and behavior because, the purpose of communication is to get the same meaning or view. There is also the development of communication using media platforms such as radio, television, internet; Instagram and YouTube are used as mass media. New media communication uses the internet as its medium and social media begins to shift the position of old media in the delivery of information. The purpose of the study was to analyze the lifestyle of Fisip Mulawarman University students on YouTube's Tasya Farasya content on hedonic lifestyle behavior. The theory used in this paper is the theory of Simulakra by Jean Baudrillard. The research method used is descriptive qualitative, using analytical techniques from Miles and Huberman intended to gather information about a symptom as it was when the study was conducted. Data collection is done by conducting observations, interviews and documentation. There were 10 respondents in this study consisting of International Relations, Communication Studies and Business Administration majors. The results showed that respondents' social and economic life strongly showed the consumption activities of symbols and consumption styles. This can be seen from the respondents' interest in branded goods that are outside of their needs to be the center of attention in the audience. The whole process appears an imitation behavior in terms of appearance. The imitation in appearance displayed by students relies on the appearance mentioned by Baudrillard regarding the consumption behavior of symbols and signs discussed in simulakra theory. Komunikasi merupakan unsur utama dalam interaksi individu dikehidupan sehari-hari. Pesan yang dikomunikasikan dapat mempengaruhi pola pikir dan perilaku manusia karena, tujuan dari komunikasi ialah untuk mendapatkan kesamaan makna atau pandangan. Ada pun perkembangan komunikasi menggunakan platform media seperti radio, televisi, internet; Instagram dan YouTube yang digunakan sebagai media massa. Komunikasi new media menggunakan internet sebagai medianya dan media sosial mulai menggeser posisi media lama dalam penyampaian informasi. Tujuan Penelitian adalah untuk menganalisis gaya hidup mahasiswa Fisip Universitas Mulawarman pada konten YouTube Tasya Farasya terhadap perilaku gaya hidup hedonis. Teori yang digunakan dalam penulisan ini adalah teori Simulakra oleh Jean Baudrillard. Metode penelitian yang digunakan adalah deskriptif kualitatif, menggunakan teknik analisis dari Miles dan Huberman yang dimaksudkan untuk mengumpulkan informasi mengenai suatu gejala apa adanya saat penelitian dilakukan. Pengumpulan data dilakukan dengan melakukan observasi, wawancara dan dokumentasi. Responden pada penelitian ini ada sebanyak 10 orang yang terdiri dari jurusan Hubungan Internasional, Ilmu Komunikasi dan jurusan Administrasi Bisnis. Hasil penelitian menunjukkan hidup sosial dan ekonomi responden sangat memperlihatkan pada aktivitas konsumsi simbol-simbol dan gaya konsumsi. Hal ini dapat dilihat dari minat responden terhadap barang branded yang diluar dari kebutuhannya untuk menjadi pusat perhatian dalam khalayak. Keseluruhan dari proses itu muncul sebuah perilaku peniruan dalam hal penampilan. Peniruan dalam penampilan yang ditampilkan oleh mahasiswa mengandalkan penampilan yang disebutkan oleh Baudrillard terkait perilaku konsumsi simbol dan tanda yang dibahas dalam teori simulakra.
Copyrights © 2020