Widya Balina :Jurnal Ilmu Pendidikan dan Ekonomi
Vol 6 No 1 (2021): Jurnal Ilmu Pendidikan dan Ekonomi

Berkarya dengan Empati dan Memperkuat Ekonomi: Peran Mahasiswa Sociopreneur dalam Mencapai SDGs

Wijaya, Reza Henning (Unknown)



Article Info

Publish Date
30 Jun 2021

Abstract

Abstract SDG's is a sustainability development carried out by the United Nations (UN) as targets in 2030. This descriptive research aims to describe roles of sociopreneur students to achieve some targets from SDG's especially the targets at number one and eight. The method of this research is descriptive qualitative with library literature. The result this research show that students have a strategic role in achieving the targest of SDGs by becoming sociopreneurs to give contributes to society like job vacancies and also their contry to support economy development as well with their business activity. Keywords: SDGs, Sociopreneur, Students. Abstrak SDGs merupakan pembangunan keberlanjutan yang diusung oleh Perserikatan Bangsa-Bangsa (PBB) sebagai target pada tahun 2030. Penelitian deskriptif ini bertujuan untuk mendeskripsikan peran mahasiswa sosioprener untuk mencapai beberapa target dari SDGs khususnya pada target nomor satu dan delpan. Metode penelitian ini adalah deskriptif kualitatif dengan studi literatur. Hasil penelitian ini menunjukan bahwa mahasiswa memiliki peran strategis dalam mencapai target dari SDGs dengan menjadi sosioprener untuk memberikan kontribusi kepada masyarakat seperti kesempatan bekerja dan juga negara untuk mendukung pembangunan ekonomi dengan baik melalui aktivitas bisnis mereka. Kata Kunci: SDGs, Sosioprener, Mahasiswa.

Copyrights © 2021






Journal Info

Abbrev

wb

Publisher

Subject

Economics, Econometrics & Finance

Description

The contents of the journal cover the scientific fields of Education and Economics including: Economic Education (Accounting, Office Administration and Marketing) Monetary Economy Public Economy Industrial Economy International Economy Human Resource Economics Natural Resource Economics ...