ABSTRACT Many customers of PT Lintas Media Danawa (LMD) find it difficult to analyze if there is problem in Cloud computing systems that they rent. If there is a little problem it will immediately call or send an email to customer service PT LMD. By applying expert system then problems start Cloud Computing customers can analyze and identify problems early and not have to call a technician LMD.Dalam develop an expert system using a data research and development system. Expected by the web-based expert system customers will be able to analyze all alone The issue that occurs on systems that they use cloud computing from anywhere and can minimize the time, cost, and effectiveness of the customer PT LMD. Keyword: expert system , first probelms ABSTRAK Banyak pelanggan PT Lintas Media Danawa (LMD) mengalami kesulitan untuk menganalisa jika terjadi permasalahan dalam sistem Cloud computing yang mereka sewa. Jika terjadi masalah sedikit maka akan langsung menelpon atau mengirim email ke layanan pelanggan PT LMD. Dengan menerapkan sistem pakar permasalahan awal Cloud Computing maka pelanggan dapat menganalisa dan mengidentifikasi permasalahan awal dan tidak harus menghubungi teknisi LMD.Dalam mengembangkan sistem pakar menggunakan metode penelitian data dan pengembangan sistem. Diharapkan dengan sistem pakar berbasis web tersebut nantinya pelanggan dapat menganalisa semua permasalahanya sendiri yang terjadi pada sistem cloud computing yang digunakan dari manapun dan dapat meminimalisir waktu, biaya, dan efektifitas dari para pelanggan PT LMD. Kata kunci : sistem pakar, permasalahan awal
Copyrights © 2014