Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan
Vol 6, No 1: JANUARI 2021

Learners’ Anxiety, Self-Efficacy, and Personality as Predictors of Learners' Speaking Performance

Nissa Mawarda Rokhman (Pendidikan Bahasa Inggris Universitas Negeri Malang)
Moh. Adnan Latief (Pendidikan Bahasa Inggris Universitas Negeri Malang)
Nunung Suryati (Pendidikan Bahasa Inggris Universitas Negeri Malang)



Article Info

Publish Date
30 Jan 2021

Abstract

Abstract: This study is intended to find out the effective contributions of learners’ anxiety, self-efficacy, and personality to learners’ speaking performance. The result shows that anxiety gives 18.9% contribution, self-efficacy 32.5%, and personality 10.2% to speaking performance. In conclusion, self-efficacy gives the biggest contribution to the speaking performance of second semester’s learners in English university level.Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui sumbangan kecemasan siswa, efikasi diri siswa, dan kepribadian siswa terhadap performa siswa dalam berbicara. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa kecemasan berkontribusi sebesar 18.9%, efikasi diri 32.5% dan kepribadian 10.2%. Kesimpulannya, efikasi diri berkontribusi paling banyak terhadap performa siswa dalam berbahasa Inggris pada semester kedua di tingkat universitas.

Copyrights © 2021






Journal Info

Abbrev

jptpp

Publisher

Subject

Education

Description

Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan (Education Journal: Theory, Research, and Development) is an electronic journal focuses on a scientific article concerning education issues in general published by Graduate School of Universitas Negeri Malang since January ...