This study aims to describe the relationship built by teachers with students who are centered on Christ so that it can be a solution in changing student learning behavior. By using a descriptive method and a qualitative approach, it was found that the solution for PAK learning during a pandemic is to build a harmonious and good relationship between teachers and students, in which there is openness and a restoration of teacher-student relationships, and in the end there is a change in behavior in learning. student. In the conditions of the covid-19 pandemic, the example in building true relationships is to see the relationship between Christ and his church, in this case the PAK teacher. So that PAK teachers can view students as God views and treat PAK teachers in faithful love.Keywords: Christ centered; teacher-student; learning behaviour; covid-19 pandemicAbstrakPenelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan relasi yang dibangun oleh guru dengan siswa yang berpusat pada Kristus sehingga dapat sebagaiĀ solusi dalam perubahan perilaku belajar siswa. Dengan menggunakan metode deskriptif dan pendekatan kualitatif, ditemukan bahwa solusi pembelajaran PAK di masa pandemi adalah dengan membangun relasi yang harmonis dan baik antara guru dan siswa, yang di dalamnya ada keterbukaan dan terjadi pemulihan hubungan guru-siswa, dan pada akhirnya ada perubahan perilaku dalam belajar siswa. Dalam kondisi pandemi covid-19, teladan dalam membangun relasi yang sejati adalah melihat hubungan antara Kristus dan gerejanya, dalam hal ini guru PAK. Sehingga guru PAK dapat memandang siswa sebagaimana Allah memandang dan memperlakukan guru PAK dalam kasih setia.
Copyrights © 2021