Palm Sugar Farmers in Pinaras Village desire to increase their production but still do not understand how to market their products. Therefore, the PKM team conducted social media-based marketing management training for palm sugar farmers in Pinaras Village. This PKM activity aims to provide knowledge and understanding of marketing management and product marketing through social media. The implementation method used is learning with a counselling and discussion approach. The result of this activity is an increase in the ability in marketing management of their product, namely palm sugar, and being able to create marketing accounts on social media.Keywords: marketing management, training, social media AbstrakPetani Gula Aren Desa Pinaras memiliki keinginan meningkatkan produksi mereka, akan tetapi masih kurang memahami cara memasarkan produk. Oleh karena itu tim PKM melakukan pelatihan manajemen pemasaran berbasis sosial media kepada petani gula aren Desa Pinaras. Tujuan kegiatan PKM ini adalah memberikan pengetahuan dan pemahaman tentang manajemen pemasaran dan pemasaran produk melalui sosial media. Metode pelaksanaan yang digunakan yaitu pembelajaran dengan pendekatan penyuluhan dan diskusi. Hasil dari kegiatan ini adalah peningkatan kemampuan dalam manajemen pemasaran dari produk mereka yaitu gula aren juga mampu membuat akun pemasaran di media sosial.Kata kunci: manajemen pemasaran, pelatihan, sosial media
Copyrights © 2021