Jurnal Manajerial Dan Kewirausahaan
Vol 3, No 4 (2021): Jurnal Manajerial dan Kewirausahaan

Determinan Loyalitas Pelanggan Kedai Kopi Di Dharmasraya

Gugi Prayogo (Universitas Tarumanagara)
Cokki Cokki (Universitas Tarumanagara)



Article Info

Publish Date
01 Oct 2021

Abstract

The purpose of this study was to examine the effect of the service landscape on customer loyalty, through place attachment and customer satisfaction. The population of this research is 119 coffee shop customers in Dharmasraya, West Sumatra. Convenience sampling method was used to distribute questionnaires online, then processed using Partial Least Square-Structural Equation Model (PLS-SEM). The result of this research is that customer loyalty is influenced by the service landscape directly and indirectly through place attachment. Tujuan dari penelitian ini adalah menguji pengaruh lanskap layanan terhadap loyalitas pelanggan, melalui keterikatan tempat dan kepuasan pelanggan. Populasi dari penelitian ini adalah 119 pelanggan kedai kopi yang ada di Dharmasraya, Sumatera Barat. Metode convenience sampling digunakan untuk menyebar kuesioner secara online, kemudian diolah dengan menggunakan Partial Least Square-Structural Equation Model (PLS-SEM). Hasil dari penelitian ini adalah loyalitas pelanggan dipengaruhi oleh lanskap layanan secara langsung dan tidak langsung melalui keterikatan tempat.

Copyrights © 2021






Journal Info

Abbrev

JMDK

Publisher

Subject

Economics, Econometrics & Finance Social Sciences

Description

Jurnal Manajerial dan Kewirausahaan e-ISSN 2657-0025 is a collection of articles created by students of Management Study Program, Faculty of Economics and Business, Universitas Tarumanagara, as a requirement to achieve Bachelor of Economics degree. Jurnal Manajerial dan Kewirausahaan is published ...