Jurnal Masharif al-Syariah: Jurnal Ekonomi dan Perbankan Syariah
Vol 6, No 3 (2021)

Strategi Pemasaran Yang Efektif Dalam Meningkatkan Minat Menabung Nasabah Di Era Covid-19

Nur Hasanah Dewi (Unknown)
Muhammad Iqbal Fasa (Unknown)
Suharto Suharto (Unknown)
Lita Monalysa (Unknown)



Article Info

Publish Date
06 Dec 2021

Abstract

AbstractSavings are a basic necessity for the community, with savings can be a provision in the future, with savings can make life more efficient, with savings that can prosper the people, many things are one of the functions of the bank institution. So that at least we can practice saving from the earliest possible age, this is a factor that can be the basis for the author to take the topic of saving. The awareness of saving is now starting to be grown in children with the hope that it can become a learning medium for children to live frugally in the midst of this increasingly modern era. In addition, this program also aims to raise more funds from third parties or the public in the context of company expansion, as evidenced by the presence of several banking companies that have launched consumer banking products in the form of savings for children.Keywords: Marketing strategy, interest in saving, bankingAbstrakTabungan merupakan kebutuhan pokok bagi masyarakat, dengan tabungan dapat menjadi bekal dimasa yang akan datang, dengan tabungan dapat membuat hidup lebih hemat, dengan tabungan yang dapat mensejahterakan masyarakat, banyak hal yang merupakan salah satu fungsi dari lembaga bank. Sehingga setidaknya kita bisa berlatih menabung sejak usia dini, hal ini menjadi faktor yang bisa menjadi dasar bagi penulis untuk mengambil topik menabung. Kesadaran menabung kini mulai ditumbuhkan pada anak-anak dengan harapan dapat menjadi media pembelajaran bagi anak-anak untuk hidup hemat di tengah era yang semakin modern ini. Selain itu, program ini juga bertujuan untuk menghimpun lebih banyak dana dari pihak ketiga atau masyarakat dalam rangka ekspansi perusahaan, terbukti dengan hadirnya beberapa perusahaan perbankan yang telah meluncurkan produk consumer banking berupa tabungan untuk anak.Kata kunci: Strategi pemasaran, minat menabung, perbankan

Copyrights © 2021






Journal Info

Abbrev

Mas

Publisher

Subject

Economics, Econometrics & Finance Social Sciences

Description

Jurnal Masharif al-Syariah: Jurnal Ekonomi dan Perbankan Syariah (e-ISSN: 2580-5800; p-ISSN: 2527-6344) is a journal that is managed by the Islamic Banking Study Program, Muhammadiyah University of Surabaya and in collaboration with professional organizations, namely Ikatan Ahli Ekonomi Islam. This ...