SALAM: Jurnal Sosial dan Budaya Syar-i
Vol 7, No 4 (2020)

Faktor Yang Mempengaruhi Nilai Perusahaan Dengan Corporate Social Responsibility sebagai Variabel Moderating

Senja Nuansari (Universitas Pembangunan Nasional “Veteran” Jakarta)
Ni Putu Eka Widiastuti (Universitas Pembangunan Nasional “Veteran” Jakarta)
Sri Mulyantini (Universitas Pembangunan Nasional “Veteran” Jakarta)



Article Info

Publish Date
01 Apr 2020

Abstract

AbstractThe role of Corporate Social Responsibility (CSR) as a moderating variable in the effect of profitability, leverage, and size of the company, on the company values listed on the Stock Exchange from 2015 through 2018 is examined in this study. The target population consists of 96 companies and 51 of them are considered as the sample according to a pool sampling method. Moderate Regression Analysis (MRA) is considered as the main method to identify and describe the relationship between the variables. These results reveal that profitability and the size of a firm have a positive and significant impact on corporate value. On the other hand, leverage was found to have an insignificant effect on corporate value. Besides, CSR show to moderate the effect of probability, leverage, and size of the firm, on the value of the company.Keywords: CSR, Corporate Value, Profitability, Leverage, and size of a firm Abstrak Peran tanggung jawab sosial perusahaan (CSR) sebagai variabel moderat memberikan efek profitabilitas, leverage, dan ukuran pada nilai perusahaan yang tercantum di BEI periode 2015-2018 dalam penelitian ini. Dari populasi 96 perusahaan dan dipilih 51 sebagai sampel sesuai dengan metode pool sampling. Moderat regresi analisis (MRA) dianggap sebagai metode utama untuk mengidentifikasi dan menggambarkan hubungan antara variabel. Hasil ini mengungkapkan bahwa profitabilitas dan ukuran perusahaan memiliki dampak positif dan signifikan pada nilai perusahaan. Di sisi lain leverage ditemukan memiliki efek yang tidak signifikan dari nilai perusahaan. Selain itu, CSR menunjukkan dapat memoderasi probabilitas, leverage dan ukuran perusahaan, pada nilai perusahaan.Kata Kunci: CSR, nilai perusahaan, profitabilitas, leverage, ukuran perusahaan

Copyrights © 2020






Journal Info

Abbrev

salam

Publisher

Subject

Religion Humanities Law, Crime, Criminology & Criminal Justice Social Sciences Other

Description

SALAM: Jurnal Sosial dan Budaya Syar-i (ISSN 2356-1459) is a national journal published by the Faculty Sharia and Law Syarif Hidayatullah State Islamic University of Jakarta, INDONESIA. The focus is to provide readers with a better understanding of Indonesia social and sharia culture and present ...