This study aims to understand the effect of store atmosphere on customer emotion and repurchase intention at Michael TJ Gelato Surabaya. This quantitative study used 100 valid questionnaire answers from respondents with the SMART-PLS program. Results show that store atmosphere has a positive and significant influence on customer emotion. Beside that, store atmosphere has a positive and significant effect on repurchase intention. Customer emotion has a positive and significant effect on repurchase intention. Store Atnosphere in this study is partially mediated by guest emotions on repurchase intention. Abstrak Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh store atmosphere terhadap emosi tamu dan minat beli ulang di Michael TJ Gelato Surabaya. Penelitian kuantitatif ini menggunakan jawaban dari 100 kuesioner yang valid dan diolah menggunakan SMART-PLS. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa store atmosphere memiliki pengaruh yang positif dan signifikan terhadap emosi tamu. Selain itu, store atmosphere memiliki pengaruh yang positif dan signifikan terhadap minat beli ulang. Emosi tamu memiliki pengaruh yang positif dan signifikan terhadap minat beli ulang. Store Atnosphere dalam penelitian ini dimediasi emosi tamu secara parsial terhadap minat beli ulang.
Copyrights © 2021