Abstract: The goal of this study was to identify the factors that affect geography students' abilities to use digital tsunami-based maps for disaster mitigation. Multiple linear regression analysis is used in this work. The findings demonstrated that students' learning outcomes in the disaster mitigation sub-materials were significantly impacted by the usage of digital maps in geography instruction. The skills of lecturers, student responses to utilizing tsunami-based digital maps as learning resources, and classroom learning activities between lecturers and students all have an impact on how well students can utilize tsunami-based digital maps. Thus, it can be said that digital maps based on tsunamis are helpful in teaching pupils about disaster preparedness.Abstrak: Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui unsur-unsur yang mempengaruhi keterampilan mahasiswa geografi dalam mitigasi bencana melalui penggunaan peta digital berbasis tsunami. Penelitian ini menggunakan analisis regresi linier berganda. Hasil penelitian menunjukkan bahwa penggunaan peta digital dalam pembelajaran geografi berpengaruh secara signifikan terhadap hasil belajar siswa pada sub materi mitigasi bencana. Kemampuan mahasiswa dalam menggunakan peta digital berbasis tsunami dipengaruhi oleh keterampilan dosen, respon mahasiswa dalam menggunakan peta digital berbasis tsunami sebagai media pembelajaran, dan aktivitas pembelajaran antara dosen dan mahasiswa di dalam kelas. Dapat disimpulkan bahwa peta digital berbasis tsunami berpengaruh dalam membantu siswa dalam memahami mitagasi bencana.
                        
                        
                        
                        
                            
                                Copyrights © 2022