MDP Student Conference
Vol 1 No 1 (2022): The 1st MDP Student Conference 2022

Pengembangan UI/UX pada aplikasi Go-Print Dengan menggunakan metode design thinking

vannes wijaya (vannes wijaya)
Muhammad Fadli (Muhammad Fadli)
Yohanes Andika Dharma (Yohanes Andika Dharma)
Muhammad Rizky Pribadi (Unknown)



Article Info

Publish Date
28 Jan 2022

Abstract

Abstract: Go-print is an application that has developed certain printing services that can be done online using delivery services. Time inefficiency is the main complaint of most people who want to do printing, besides that there are many other complaints such as quality is not guaranteed, prices exceed expectations. In this stage, it determines several ideas for problems in Go-Print application development, in this study using the Design Thinking Method, which is a method for designing software that relies on finding solutions to solve various problems. The method of solving the problem is not yet clear. Therefore, it is done by understanding the needs of users who will be involved in using the application by collecting many ideas in a brainstorming session, as well as taking a direct approach, through prototyping the Go-Print application, and direct testing. After going through various stages using the Design Thinking method, especially in determining several ideas starting from the problem, solution and benefits. So, it can be concluded that the Go-Print application has so far been the solution to meet the needs of users in the printing sector. Abstrak: Go-print merupakan aplikasi yang telah mengembangkan percetakan tertentu yang dapat dilakukan secara online dengan menggunakan layanan jasa antar. Ketidakefisienan waktu menjadi keluhan utama sebagian besar masyarakat yang ingin melakukan percetakan, selain itu masih banyak lagi keluhan lainnya seperti kualitas tidak terjamin, harga melebihi ekspektasi. Dalam tahapan ini menentukan beberapa ide untuk permasalahan pada pengembangan aplikasi Go-Print, pada penelitian ini menggunakan Metode Design Thinking, yang merupakan sebuah metode untuk mendesain sebuah software yang bertumpu pada pencarian solusi demi menyelesaikan berbagai permasalahan. Metode menyelesaikan masalah belum jelas. Oleh karena itu, dilakukan dengan cara memahami kebutuhan pengguna yang akan terlibat dalam penggunaan aplikasi dengan cara mengumpulkan banyak ide dalam sesi brainstorming, serta melakukan pendekatan langsung, melalui pembuatan prototype aplikasi Go-Print, dan pengujian secara langsung. Setelah melalui berbagai tahapan dengan menggunakan metode Design Thinking, khususnya dalam menentukan beberapa ideate dimulai dari masalah, solusi dan manfaatnya. Maka, dapat disimpulkan bahwa aplikasi Go-Print sejauh ini telah menjadi solusi untuk memenuhi kebutuhan pengguna dalam bidang percetakan.

Copyrights © 2022






Journal Info

Abbrev

msc

Publisher

Subject

Computer Science & IT Decision Sciences, Operations Research & Management Economics, Econometrics & Finance Electrical & Electronics Engineering

Description

MDP Student Conference is a one-year national conference organized by the Universitas Multi Data Palembang. We are inviting teachers, lecturers, researchers, scholars, students, and or other key stakeholders to present and discuss their latest findings, innovations, and best practices as well as ...