This research aims to find out: (1) the level of visitor satisfaction with Jogja Agro Techno Park, and (2) know the factors that are a priority to increase visitor satisfaction at Jogja Agro Techno Park. The basic method in this study is the descriptive quantitative method. Determination of the location of the study is determined by purposive sampling, the determination of samples using nonprobability sampling techniques. Respondents studied as many as 100 visitors to Jogja Agro Techno Park. Primary and secondary data can be obtained through questionnaires distributed to respondents. The analysis method uses the Customer Satisfaction Index (CSI) method and the Importance Performance Analysis (IPA) method. results of the study obtained a visitor satisfaction rate of 77.34% which means visitors feel satisfied and the main priority factor is affordable food prices and always respond to visitors quicklyINTISARIPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui: (1) tingkat kepuasan pengunjung Jogja Agro Techno Park, dan (2) mengetahui faktor-faktor yang menjadi prioritas peningkatan kepuasan pengunjung Jogja Agro Techno Park. Metode dasar dalam penelitian ini adalah metode deskriptif kuantitatif. Penentuan lokasi penelitian ditentukan dengan purposive sampling, penentuan sampel menggunakan teknik nonprobability sampling. Responden meneliti sebanyak 100 pengunjung Jogja Agro Techno Park. Data primer dan sekunder diperoleh melalui kuesioner yang dibagikan kepada responden. Metode analisis menggunakan metode Customer Satisfaction Index (CSI) dan metode Importance Performance Analysis (IPA). Hasil penelitian menunjukkan tingkat kepuasan pengunjung sebesar 77,34% yang berarti pengunjung merasa puas dan faktor prioritas utama adalah harga makanan yang terjangkau serta selalu merespon pengunjung dengan cepat.
Copyrights © 2023