The purpose of the study was to describe the form of spelling errors in writing persuasive texts for class VIII students of SMP Negeri 1 Larangan, Brebes Regency, for the 2018/2019 academic year. This type of research is a qualitative description. Data collection in this study was carried out by giving assignments to students to make persuasive texts. The data obtained from the students' work is processed by means of the listening method and note-taking technique. It was found that there were spelling errors in the use of capital letters, writing period punctuation, writing comma punctuation, in writing persuasive texts written by class VIII students of SMP Negeri 1 Larangan Brebes for the 2018/2019 academic year.ABSTRAKTujuan Penelitian yaitu untuk mendeskripsikan wujud kesalahan ejaan dalam menulis teks persuasif peserta didik kelas VIII SMP Negeri 1 Larangan Kabupaten Brebes tahun pelajaran 2018/2019. Jenis penelitian ini adalah deskripsi kualitatif. Pengumpulan data dalam penelitian ini dilakukan dengan memberikan tugas kepada peserta didik untuk membuat teks persuasif. Data yang diperoleh dari hasil karya peserta didik diolah dengan cara metode simak dan teknik catat. Terdapat kesalahan ejaan dalam penggunaan huruf kapital, penulisan tanda baca titik, penulisan tanda baca koma dalam penulisan teks persuasif hasil karangan peserta didik kelas VII SMP Negeri 1 Larangan Brebes tahun pelajaran 2018/2019.
Copyrights © 2023