ABSTRACT The formulation of the problem in this study is whether the factors of the product (product), price (price), promotion (place), place (place) simultaneously and partially affect the sales volume at Martha Tilaar Shop Palembang Icon Mall and Martha Tilaar Shop Palembang Beautiful Mall. The analytical tool used in this study is Qualitative Analysis and Quantitative Analysis. Qualitative Method is a method of analyzing data measured by providing explanations in the form of words or in sentences. This research is intended to determine the effect of Marketing Mix on sales volume at Martha Tilaar Shop Palembang Icon Mall and Martha Tilaar Shop Palembang Indah Mall. To find out how much influence the Marketing Mix on sales volume is to use quantitative analysis techniques with multiple regression equations (regression). The adjusted R2 value of 0.528 (52.8%) shows that the independent variable consisting of products (X1), Price (X2), Promotion (X3), and Place (X4), is able to explain that 52.8% has an effect on The dependent variable is the sales volume of the 2016 Sariayu Lipstick trend product at Martha Tilaar Shop Palembang Icon Mall and Martha Tilaar Shop Palembang Indah Mall (Y). The remaining 47.2% (100% - 52.8%) might be influenced by other variables not included in this research model. Keywords: Product, Price, Promotion, Place and Sales Volume.ABSTRAK Perumusan masalah dalam penelitian ini adalah apakah faktor-faktor produk (product), harga (price), promosi (promotion), tempat (place) berpengaruh secara simultan dan parsial terhadap terhadap volume penjualan pada Martha Tilaar Shop Palembang Icon Mall dan Martha Tilaar Shop Palembang Indah Mall. Alat analisis yang digunakan dalam penelitian ini adalah Analisis Kualitatif dan Analisis Kuantitatif. Metode Kualitatif adalah metode analisis data yang diukur dengan cara memberikan penjelasan dalam bentuk kata-kata atau dalam kalimat. Penelitian ini dimaksudkan untuk mengetahui pengaruh Bauran Pemasaran terhadap volume penjualan pada Martha Tilaar Shop Palembang Icon Mall dan Martha Tilaar Shop Palembang Indah Mall. Untuk mengetahui seberapa besar pengaruh Bauran Pemasaran terhadap volume penjualan adalah dengan menggunakan teknik analisis kuantitatif dengan persamaan regresi berganda (regression). Hasil nilai adjusted R2 sebesar 0,528 (52,8%) menunjukkan bahwa variabel independen yang terdiri dari produk (X1), Harga (X2), Promosi (X3), dan Tempat (X4), mampu menjelaskan bahwa sebesar 52,8% berpengaruh terhadap variabel dependen yaitu Volume penjualan produk lipstick sariayu trend 2016 pada Martha Tilaar Shop Palembang Icon Mall dan Martha Tilaar Shop Palembang Indah Mall (Y). Sisanya sebesar 47,2% (100% - 52,8%) kemungkinan dipengaruhi oleh variabel lain yang tidak dimasukkan dalam model penelitian ini. Kata kunci : Produk, Harga, Promosi, Tempat dan Volume Penjualan.
Copyrights © 2019