Buletin Konseling Inovatif
Vol. 1 No. 1 (2021)

Pengaruh Pola Asuh Terhadap Percaya Diri dan Prestasi Belajar Anak Desmigratif (Desa Migra Inovatif) Pati

Richma Hidayati (Universitas Negeri Malang
Universitas Muara Kudus)

Nur Hidayah (Universitas Negeri Malang)
M. Ramli (Universitas Negeri Malang)
IM Hambali (Universitas Negeri Malang)
Santoso Santoso (Universitas Muara Kudus)



Article Info

Publish Date
21 Jun 2024

Abstract

Abstract: This study investigates the empirical findings on the parenting effects on innovative migrant village children's confidence and academic achievement in Pati. This quasi-experimental research uses a non-equivalent control group design with a 2x2 factorial version. Its subjects were 75 children of Indonesian Migrant workers. The test and non-test data were obtained and analyzed using Manova statistics. Generally, the research results confirm that parenting carries substantial effects on children's confidence and academic achievement. Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mengkaji temuan empirik tentang pengaruh pola asuh terhadap percaya diri dan prestasi belajar anak desmigratif (Desa Migra Inovatif) Pati. Penelitian eksperimen semu ini menggunakan desain non-equivalent control group versi faktorial 2 x 2. Subjek penelitian melibatkan 75 anak Tenaga Kerja Indonesia (TKI) dan Tenaga Kerja Wanita (TKW). Data diperoleh dengan tes dan non-tes, kemudian dianalisis dengan teknik statistik Manova. Secara garis besar, hasil penelitian menunjukkan bahwa pola asuh memiliki pengaruh yang signifikan terhadap percaya diri dan prestasi belajar anak.

Copyrights © 2021






Journal Info

Abbrev

buseli

Publisher

Subject

Education

Description

Bulletin Konseling Inovatif publishes articles on guidance and counselling, special education, multicultural studies, trauma healing, mental health studies, clinical psychology, and career development in educational ...