Jutsi: Jurnal Teknologi dan Sistem Informasi
Vol 4, No 2 (2024): JUNE 2024

PENERAPAN METODE MULTI ATTRIBUTE UTILITY THEORY PADA PEMILIHAN METODE PENGAJARAN TERBAIK

Handayani, Futri (Unknown)
Sari, Putri Indah (Unknown)
Mardiah, Mardiah (Unknown)
Rahmadani, Rahmadani (Unknown)



Article Info

Publish Date
29 Jun 2024

Abstract

Abstract: Choosing the best teaching method for Kindergarten (TK) is crucial to achieving optimal educational goals. The main findings of the study affirm that role-playing is the best choice for teaching in Kindergarten based on relevant evaluation criteria. The research employed the Multi-Attribute Utility Theory (MAUT) to assess various teaching methods. Role-playing was rated with the highest MAUT score of 0.8, considered effective, efficient, enjoyable, and supportive of optimal student development at this educational level. Recommendations are given to TK teachers to use role-playing as the primary approach in their teaching practices.   Keywords: Best teaching method; Decision Support System; Multi-Attribute Utility Theory methodAbstrak: Memilih metode pengajaran Taman Kanak-Kanak (TK) yang terbaik sangatlah penting untuk mencapai tujuan pendidikan yang optimal. Hasil utama penelitian menegaskan bahwa metode bermain peran merupakan pilihan terbaik untuk pengajaran di Taman Kanak-Kanak berdasarkan evaluasi kriteria yang relevan. Penelitian menggunakan metode Multi-Attribute Utility Theory (MAUT) untuk menilai berbagai metode pengajaran. Metode bermain peran dinilai memiliki nilai MAUT tertinggi dengan skor 0,8. Karena dianggap efektif, efisien, menyenangkan, dan mendukung perkembangan siswa secara optimal di tingkat pendidikan ini. Rekomendasi diberikan kepada guru-guru TK untuk menggunakan metode bermain peran sebagai pendekatan utama dalam pengajaran mereka.Kata kunci: Metode pengajaran terbaik; Sistem Pendukung Keputusan; Metode Maut

Copyrights © 2024






Journal Info

Abbrev

jutsi

Publisher

Subject

Computer Science & IT

Description

JUTSI (Jurnal Teknologi dan Sistem Informasi) is a scientific journals that contains research results conducted by collaborating students with lecturers. JUTSI published third a year on February, June, ...