The purpose of this study is to identify and analyze the effects of perceived enjoyment and effort expectancy on purchase intention during TikTok live shopping. The object is TikTok live shopping. This explanatory research elucidates the causal relationship between its dependent and independent variables using quantitative approach. Using purposive sampling technique, 85 undergraduate students of Management Department of Faculty of Economics and Business of Universitas Brawijaya who have used TikTok for more than one year were selected as the respondents. The data was harvested via 5-point Liker-scaled closed questionnaires and analyzed through multiple linear regression in IBM SPSS Statistics version 26. This study finds that perceived enjoyment and effort expectancy significantly affects purchase intention during TikTok live shopping. Abstrak Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui dan menganalisis pengaruh perceived enjoyment dan effort expectancy terhadap purchase intention pada TikTok live shopping. Objek penelitian ini adalah TikTok live shopping. Penelitian ini merupakan explanatory research yang menjelaskan hubungan kausal antar variabel dependen dan independen dengan pendekatan kuantitatif. Metode pengumpulan data dilakukan melalui penyebaran kuesioner tertutup menggunakan skala pengukuran likert lima poin. Pengambilan sampel dilakukan dengan metode purposive sampling. Sampel yang digunakan pada penelitian ini berjumlah minimal 85 responden dengan kriteria yaitu mahasiswa S1 Departemen Manajemen Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Brawijaya yang telah mengunduh aplikasi TikTok lebih dari satu tahun. Data diolah menggunakan metode analisis regresi berganda dengan bantuan software SPSS IBM Statistic versi 26. Hasil penelitian mengindikasikan bahwa perceived enjoyment dan effort expectancy berpengaruh secara signifikan terhadap purchase intention pada TikTok live shopping.
Copyrights © 2024