The aim of this research is to determine the effect sales growth (X1) And inventory intensity (X2) to tax avoidance (Y) with accounting conservatism (Z) as a moderating variable in telecommunications companies listed on the IDX in 2020-2023. The population in this study were 22 telecommunications companies listed on the IDX in 2020-2023 and 5 companies were selected as criteria samples for purposive sampling. The analysis technique in the research uses multiple regression and moderated regression analysis which is tested with classical assumptions. The results of this research show that sales growth And inventory intensity partially or simultaneously have a negative effect on tax avoidance. Apart from that, the research results of the moderating variable with accounting conservatism were not able to moderate the influence sales growth to tax avoidance but can amplify negative influences inventory intensity to tax avoidance. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh sales growth () dan inventory intensity () terhadap tax avoidance (Y) dengan konservatisme akuntansi (Z) sebagai variabel moderasi pada perusahaan telekomunikasi yang terdaftar di BEI tahun 2020-2023. Populasi pada penelitian ini adalah 22 perusahaan telekomunikasi yang terdaftar di BEI tahun 2020-2023 dan terpilih 5 perusahaan sebagai sampel kriteria pada purposive sampling. Teknik analisis pada penelitian menggunakan regresi berganda dan moderated regression analysis yang diuji dengan asumsi klasik. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa sales growth dan inventory intensity secara parsial maupun simultan berpengaruh negatif terhadap tax avoidance. Selain itu, hasil penelitian variabel moderasi dengan konservatisme akuntansi tidak mampu memoderasi pengaruh sales growth terhadap tax avoidance tetapi mampu memperkuat pengaruh negatif inventory intensity terhadap tax avoidance.
                        
                        
                        
                        
                            
                                Copyrights © 2024