Abstract. Digital transformation through implementing the website https://fadhillahilmi.com can increase the efficiency and effectiveness of data management and educational services at the Fadhillah Ilmi Pratama Depok Foundation. This community service explores the application of information technology in supporting foundation activities, especially in accepting new students. By developing a web-based information system, the foundation can speed up access to information for the public, student registration, and digital payment recording. The website can solve partner problems in the field of service, partner knowledge, and skills. The activity aims to carry out digital transformation to support the activities and management of new students at the Fadhillah Ilmi Pratama Foundation in providing services and wider information to improve the quality of education. The method used is learning by doing, starting with a direct inspection of the field, monitoring and evaluating the results of the training that has been carried out, with implementation stages including analysis of situations and conditions, preparation for appropriate technology transfer, training, simulation and mentoring followed by monitoring and evaluation activities. The results showed significant improvements in information accessibility and user satisfaction. The training provided succeeded in increasing partners' knowledge and skills in utilizing information technology with partners' understanding of the partner's level of knowledge and understanding of the website for the pre-test at 30% and 94%. Abstrak. Transformasi digital melalui implementasi website https://fadhillahilmi.com dapat meningkatkan efisiensi dan efektivitas pengelolaan data serta pelayanan pendidikan pada yayasan Fadhillah Ilmi Pratama Depok. Pengabdian kepada masyarakat ini mengeksplorasi penerapan teknologi informasi dalam mendukung aktivitas yayasan, khususnya dalam proses penerimaan siswa baru. Dengan mengembangkan sistem informasi berbasis web, yayasan dapat mempercepat akses informasi bagi masyarakat, pendaftaran siswa, dan pencatatan pembayaran secara digital. Website dapat menyelesaikan permasalahan mitra bidang pelayanan, pengetahuan dan keterampilan mitra. Kegiatan bertujuan melakukan transformasi digital mendukung aktivitas dan pengelolaan siswa baru pada yayasan Fadhillah Ilmi Pratama dalam melakukan pelayanan dan penyampaian informasi yang lebih luas untuk meningkatkan kualitas pendidikan. Metode yang digunakan learning by doing diawali peninjauan langsung kelapangan, monitoring dan evaluasi dari hasil pelatihan yang sudah terlaksana, dengan tahapan pelaksanaan meliputi: analisa situasi dan kondisi, persiapan transfer teknologi tepat guna, pelatihan, simulasi dan pendampingan dilanjutkan kegiatan monitoring dan evaluasi. Hasil penelitian menunjukkan peningkatan signifikan dalam aksesibilitas informasi dan kepuasan pengguna. Pelatihan yang diberikan berhasil meningkatkan pengetahuan dan keterampilan mitra dalam memanfaatkan teknologi informasi dengan pemahaman mitra untuk tingkat pengetahuan dan pemahaman mitra tentang website untuk pre-test sebesar 30% dan post-test sebesar 94%.
Copyrights © 2025