Jurnal Ilmu Administrasi Bisnis
Vol 13, No 2 (2024)

IMPLEMENTASI BAURAN PEMASARAN PADA CAFE THE ANGLO SAXON TAVERN JEMBER

Biondi, Ahmad (Unknown)
Poernomo, Djoko (Unknown)
Karyadi, Hari (Unknown)



Article Info

Publish Date
10 Oct 2024

Abstract

Marketing strategy is a planning process that takes place continuously within a company to achieve company goals. Each company implements a marketing trategy that is different from other companies, one of which is the 7P marketing mix strategy which includes product, price, place, promotion, people, process, and physical evidence. The marketing strategy implemented by Cafe The Anglo Saxon Tavern is the 7P marketing mix strategy.Keywords: Marketing Strategy; Marketing Mix Strategi pemasaran adalah proses perencanaan yang berlangsung terus-menerus dalam sebuah perusahaan untuk mencapai tujuan perusahaan. Setiap perusahaan mengimplementasikan strategi pemasaran yang berbeda dari perusahaan lain, salah satunya adalah bauran pemasaran 7P yang mencakup produk, harga, tempat, promosi, orang, proses,dan bukti fisik. Strategi pemasaran yang dilaksanakan oleh Cafe The Anglo Saxon Tavern adalah strategi pemasaran 7P.Kata kunci: Strategi Pemasaran; Bauran Pemasaran

Copyrights © 2024






Journal Info

Abbrev

jiab

Publisher

Subject

Economics, Econometrics & Finance

Description

Jurnal Ilmu Administrasi Bisnis diterbitkan oleh Jurusan Ilmu Administrasi Bisnis Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik, Universitas ...