KAREBA : Jurnal Ilmu Komunikasi
Vol.3 No.1 Januari - Maret 2014

INTENSITAS KOMUNIKASI PEMBELAJARAN DALAM MENGUKUR KEBERHASILAN PROGRAM PENDIDIKAN PAKET B DI DESA-DESA PESISIR KECAMATAN BELANG

Ruata, Nolvy (Unknown)
Nadjib, Muhammad (Unknown)



Article Info

Publish Date
24 Jun 2016

Abstract

Abstract The research aimed to investigate the communication intensity, learning result, and the relationship between the communication intensity and learning result in the Packet B education program at the coastal villages, Belang district, South East Minahasa regency. Samples investigated in the research were the students of Packet B education program of academic year 201212013. Method used in the research was the quantitative descriptive. The research result indicates that there is the relationship between the communication intensity and learning result. The result of the simple linear regression analysis indicates the R Square value of 0.433. This indicates that the variation of the independent variable of the communication intensity gives the contribution as much as 43.3% on the dependent variable of the learning result.Abstrak Penelitian ini bertujuan mengetahui intensitas komunikasi dan hasil pembejaran serta hubungan antara intensitas komunikasi dan hasil pembelajaran pada program pendidikan paket B di desa-desa pesisir Kecamatan Belang kabupaten Minahasa Tenggara. Metode yang digunakan adalah metode deskriptif kuantitatif, Sampel penelitian ini adalah siswa program pendidikan paket B tahun ajaran 2012-2013. Hasil penelitian menuniukkan bahwa terdapat hubungan intensitas komunikasidan hasil pembelajaran. Hasil analisis regresi linear sederhana menunjukkan nilai R Square sebesar 0,433. Hal ini menunjukkan bahwa variasi variabel bebas intensitas komunikasi memberikan kontribusi sebesar 43,3% terhadap variabel terikat hasil pembelajaran. 

Copyrights © 2014