Public Relations is a process of interaction between people and organisations that creates public opinion, perception, understanding, motivation, and public participation. Most companies use marketing public relations to retain consumers by providing satisfaction with product quality. Marketing public relations requires social media, such as Instagram. One of the party supplier business sectors that utilise social media is @balonboxjakarta. Instagram content @balonboxjakarta is used to provide information and increase consumer buying interest. The purpose of this study was to determine whether there is an influence of Public Relations Instagram @balonboxjakarta in maintaining consumer buying interest and how large the percentage of influence is. The number of samples in this study was 130 respondents who were followers of the @balonboxjakarta Instagram account. This study uses a quantitative approach that is explanatory and uses purposive sampling techniques in sampling. The final result of this study is the influence of Public Relations Instagram @balonboxjakarta in maintaining consumer buying interest by 54,4%, while the rest is influenced by other factors outside this study. Public Relations merupakan proses interaksi antar masyarakat maupun organisasi yang menciptakan opini publik, persepsi, pengertian, motivasi, dan partisipasi publik. Sebagian besar perusahaan memiliki Marketing Public Relations untuk mempertahankan konsumen dengan cara memberikan kepuasan terhadap kualitas produk. Marketing Public Relations membutuhkan media sosial contohnya Instagram. Salah satu sektor bisnis party supplier yang memanfaatkan media sosial yakni @balonboxjakarta. Konten Instagram @balonboxjakarta digunakan untuk memberikan informasi dan meningkatkan minat beli konsumen. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui adakah pengaruh Public Relations Instagram @balonboxjakarta dalam mempertahankan minat beli konsumen dan seberapa besar persentase pengaruh tersebut. Jumlah sampel dalam penelitian ini adalah 130 responden yang merupakan followers akun Instagram @balonboxjakarta. Didalam penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif yang bersifat eksplanatif dan menggunakan teknik purposive sampling dalam pengambilan sampel. Pengolahan data menggunakan SPSS versi 29. Hasil akhir dari penelitian ini adalah adanya pengaruh Public Relations Instagram @balonboxjakarta dalam mempertahankan minat beli konsumen sebesar 54,4% sedangkan sisanya dipengaruhi oleh faktor lain diluar penelitian ini.
Copyrights © 2024