Jurnal Pengabdian Masyarakat : Pemberdayaan, Inovasi dan Perubahan
Vol 5, No 2 (2025): JPM: Pemberdayaan, Inovasi dan Perubahan

Pengabdian Kepada Masyarakat: Penerapan Digital Marketing Strategy Pada Rumah Makan Sunda Kharisma

Agustin, Isnaini Nuzula (Unknown)
Purwianti, Lily (Unknown)
Safitri, Destiana (Unknown)



Article Info

Publish Date
28 Mar 2025

Abstract

The rapid development of digital technology today is influenced by several factors such as the use of internet technology, the development of smartphones, the emergence of various social media, the development of e-commerce, and the number of people who actively use the internet. This community service activity aims to find the right and effective marketing strategy to promote food products by paying attention to the development of digital marketing in Rumah Makan Sunda Kharisma, particularly through social media. In addition, a descriptive qualitative approach was used in this study, while the data collection was done through observation, in-depth interviews with owners, consumers and documentation. After several implementation of social media marketing in this Small Medium Enterprise, the results stated that promotions using social media such as Instagram (IG) and paid promotions can increase awareness and customer’s purchase intention. This can be seen from the enhancement of social engagement and increase in sales during the community service activities.ABSTRAKPesatnya perkembangan teknologi pada era digital saat ini dipengaruhi oleh beberapa faktor seperti penggunaan teknologi internet, perkembangan smartphone, munculnya berbagai media sosial, berkembangnya e-commerce, dan banyaknya masyarakat yang aktif menggunakan internet. Kegiatan pengabdian masyarakat ini bertujuan untuk menemukan strategi pemasaran yang tepat dan efektif guna mempromosikan produk makanan dengan memperhatikan perkembangan pemasaran digital pada Rumah Makan Sunda Kharisma, terutama pemasaran melalui media sosial. Selain itu, pendekatan deskriptif kualitatif digunakan dalam penelitian ini, sedangkan pengumpulan datanya dilakukan melalui observasi, wawancara mendalam dengan pemilik, konsumen, dan dokumentasi. Setelah beberapa implementasi pemasaran melalui media sosial, hasil kegiatan ini menunjukkan bahwa promosi menggunakan media sosial seperti Instagram, Facebook, dan promosi berbayar dapat meningkatkan kesadaran dan minat beli pelanggan. Hal ini dapat dilihat melalui peningkatan komunikasi dengan pelanggan dan peningkatan penjualan selama kegiatan pengabdian Masyarakat.

Copyrights © 2025






Journal Info

Abbrev

JPMWidina

Publisher

Subject

Religion Decision Sciences, Operations Research & Management Economics, Econometrics & Finance Environmental Science Industrial & Manufacturing Engineering Languange, Linguistic, Communication & Media Law, Crime, Criminology & Criminal Justice Public Health Other

Description

Jurnal Pengabdian Masyarakat: Pemberdayaan, Inovasi dan Perubahan adalah jurnal dengan ISSN (2808-3407)Â yang dikelola oleh penerbit widina di bawah badan hukum CV. Widina Media Utama. Mempublikasikan artikel tentang kegiatan pengabdian kepada masyarakat di bidang pendidikan, sosial, pengembangan ...