This study analysed the influence of Generation Z lifestyle, financial literacy, and the use of electronic money on consumer behaviour, with financial management as an intervening variable. The methodology was quantitative, and a survey was used to collect data through questionnaires distributed to 99 respondents. In data analysis, researchers used SmartPLS software to test the proposed hypothesis. The study results showed that lifestyle, financial literacy and the use of electronic money significantly affect financial management. Lifestyle, in particular, has been shown to influence consumer behaviour, as evidenced by a person’s lifestyle determining their shopping decisions and habits. However, financial education and the use of electronic money do not have a significant effect on consumer behaviour. Although both factors may influence individual financial management, they are not directly related to their shopping habits. These findings provide important insights to better understand the factors influencing college students’ financial management and consumption behaviour.Tujuan penelitian ini adalah menganalisis pengaruh gaya hidup Generasi Z, literasi keuangan, dan penggunaan uang elektronik terhadap perilaku konsumen dengan pengelolaan keuangan sebagai variabel intervening. Metodologi yang digunakan adalah kuantitatif dan menggunakan pendekatan survei untuk mengumpulkan data melalui kuesioner yang disebarkan kepada 99 responden. Dalam analisis data, peneliti menggunakan software SmartPLS untuk menguji hipotesis yang diajukan. Hasil penelitian menunjukkan bahwa gaya hidup, literasi keuangan dan penggunaan uang elektronik berpengaruh signifikan terhadap pengelolaan keuangan. Gaya hidup mempengaruhi perilaku konsumen, terbukti dari gaya hidup seseorang menentukan keputusan belanja dan kebiasaannya. Namun literasi keuangan dan penggunaan uang elektronik tidak memberikan pengaruh yang signifikan terhadap perilaku konsumen. Artinya, meskipun kedua faktor tersebut mungkin mempengaruhi pengelolaan keuangan individu, namun keduanya tidak berhubungan langsung dengan kebiasaan belanja mereka. Temuan ini memberikan wawasan penting untuk memahami lebih dalam faktor-faktor yang mempengaruhi pengelolaan keuangan dan perilaku konsumsi mahasiswa.
Copyrights © 2025