Jurnal Ilmiah Manajemen, Ekonomi dan Akuntansi
Vol. 5 No. 2 (2025): Jurnal Ilmiah Manajemen, Ekonomi dan Akuntansi

PENGARUH MEDIA SOSIAL TERHADAP PERILAKU KONSUMTIF MAHASISWA DALAM PENGELOLAAN KEUANGAN PRIBADI

Samuel Bagus Kristiawan (Unknown)
Aris Eddy Sarwono (Unknown)



Article Info

Publish Date
01 Jul 2025

Abstract

Abstract. This study examines the influence of social media on student consumer behavior in managing personal finances. It aims to identify the role of advertising exposure, influencers, and social interaction in shaping consumption decisions. Using a quantitative survey approach with 100 students in Surakarta, the findings suggest that social media significantly affects spending behavior and financial management.

Copyrights © 2025






Journal Info

Abbrev

sinoveka

Publisher

Subject

Economics, Econometrics & Finance

Description

Jurnal Ilmiah Manajemen, Ekonomi dan Akuntansi adalah untuk menyebarluaskan, mengembangkan dan menfasilitasi hasil penelitian mengenai Ilmu bidang Manajemen, Ekonomi Akuntansi, sebagai media bagi para dosen, guru, peneliti dan para praktisi dalam bidang Ekonomi dan Manajemen dari seluruh Indonesia, ...