Dedikasi: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat
Vol 5, No 1 (2025)

Pembelajaran Materi Atletik Lari Jarak Pendek Menggunakan Pedekatan Berdiferensiasi (Gaya Belajar)

Aliansyah, Rifqi (Unknown)
Hudah, Maftukin (Unknown)



Article Info

Publish Date
16 Dec 2024

Abstract

Abstract: Rifqi Aliansyah, S.Pd 2024. The purpose of this study was first to determine the learning outcomes of students using a differentiated approach (learning style) with short distance running athletics material. Research carried out includes planning, implementation, observation, and reflection. The results showed the application of learning with a differentiated approach to short-distance running athletic materials. The percentage of students ' completeness is 88% and 13% are incomplete. With an average value obtained is 72.01. The conclusion of this study is the application of differentiated learning approach (learning style) can be said to be successful with athletic material short distance running students of Class X TKJT 2 SMK Negeri 5 Semarang..Keywords: Learning Short-Distance Running in Athletics Using a Differentiated Approach (Learning Styles).Keywords: Learning Short-Distance Running in Athletics Using a Differentiated Approach (Learning Styles)Abstrak: Rifqi Aliansyah, S.Pd 2024. Tujuan penelitian ini adalah pertama untuk mengetahui hasil belajar peserta didik menggunakan pendekatan berdiferensiasi (gaya belajar) dengan materi atletik lari jarak pendek. Penelitian dilaksanakan meliputi perencanaan, pelaksanaan, observasi, dan refleksi. Hasil penelitian menunjukkan penerapan pembelajaran dengan pendekatan berdiferensiasi materi atletik lari jarak pendek. Persentase ketuntasan siswa terdapat pada 88% dan 13% belum tuntas. Dengan nilai rata-rata yang didapatkan adalah 72,01. Simpulan penelitian ini adalah penerapan pendekatan pembelajaran berdiferensiasi (gaya belajar) dapat dikatakan berhasil dengan materi atletik lari jarak pendek siswa kelas X TKJT 2 SMK Negeri 5 Semarang.. Kata kunci: Pembelajaran Mater Atletik Lari Jarak Pendek Menggunakan Pedekatan Berdiferensiasi ( Gaya Belajar )

Copyrights © 2025