Abstract: Community service activities aims to analyze the marketing strategies that can be applied by PT Inka Multi Solusi Trading (IMST) in its efforts to increase competitiveness in an increasingly competitive market. Using the analysis method, namely the SWOT method, this research identifies the strengths, weaknesses, opportunities, and threats faced by the company. The results of the analysis show that PT IMST has strengths in product quality, experience reputation, and several other strengths that will be explained below, but there are also weaknesses such as the production process that still needs to be improved. Opportunities for the growth of the transportation market, expansion into the international market and several other things will be explained below. Meanwhile, the threat of fierce competition in the railway component industry needs to be overcome with more aggressive and innovative marketing strategies. This study concludes that by formulating the right marketing strategy based on the results of the SWOT analysis, PT IMST can significantly increase its competitiveness. Keywords: PT Inka Multi Solusi Trading, SWOT analysis, distribution strategy,CompetitivenessAbstrak: Kegiatan pengabdan ini bertujuan untuk menganalisis strategi pemasaran yang dapat diterapkan oleh PT Inka Multi Solusi Trading (IMST) dalam upayanya meningkatkan daya saing di pasar yang semakin kompetitif. Dengan menggunakan metode analasis yaitu metode SWOT, penelitian ini mengidentifikasi kekuatan, kelemahan, peluang, dan ancaman yang dihadapi perusahaan. Hasil analisis menunjukan bahwa PT IMST memiliki kekuatan dalam kualistas produk,pengalaman reputas, dan beberapa kekuatan lainnya yang akan dijelaskan dibawah, namun juga terdapata kelemahan seperti proses produksi yang masih perlu ditingkatkan. Peluang untuk pertumbuhan pasar transportasi, ekspansi ke pasar international dan beberapa hal lain yang akan di jelaskan di bawah. Sementara itu, ancaman dari persaingan yang ketat di industry komponen kereta api perlu diatasi dengan strategi pemasaran yang lebih agresif dan inovatif. Penelitian ini menyimpulkan bahwa dengan merumuskan strategi pemasaran yang tepat berdasarkan hasil analisis SWOT, PT IMST dapat meningkatkan daya saingnya secara signifikan. Kata kunci: PT Inka Multi Solusi Trading, analisis SWOT, strategi pemasran,daya saing
Copyrights © 2025