This study aims to develop an interactive e-module based on Canva for the Creative Projects and Entrepreneurship (PKK) subject at SMKN 44 Jakarta, specifically for the Production Plan material. This study uses the ADDIE development model, which consists of five stages: Analysis, Design, Development, Implementation, and Evaluation, with implementation carried out on a small group of 10 students. Data collection techniques were conducted through expert validation and student and teacher response questionnaires. The validation results indicated that the developed e-module falls into the ‘acceptable’ category, while the practicality test results showed positive responses with an average score above 80%. This e-module is expected to serve as an alternative digital learning medium that is engaging, practical, and aligned with the learning needs of vocational high school students. Keywords: ADDIE, Canva, E-module Penelitian ini bertujuan untuk mengembangkan e-modul interaktif berbasis Canva pada mata pelajaran Projek Kreatif dan Kewirausahaan (PKK) di SMKN 44 Jakarta, khususnya pada materi Rencana Produksi. Penelitian ini menggunakan model pengembangan ADDIE yang terdiri dari lima tahap: Analysis, Design, Development, Implementation, dan Evaluation, dengan implementasi dilakukan pada kelompok kecil sebanyak 10 siswa. Teknik pengumpulan data dilakukan melalui validasi ahli dan angket respon siswa serta guru. Hasil validasi menunjukkan bahwa e-modul yang dikembangkan berada dalam kategori "layak", sedangkan hasil uji kepraktisan menunjukkan respon positif dengan rata-rata skor di atas 80%. E-modul ini diharapkan dapat menjadi alternatif media pembelajaran digital yang menarik, praktis, dan sesuai dengan kebutuhan pembelajaran siswa SMK. Kata kunci: ADDIE, Canva, E-modul
Copyrights © 2025