This research is motivated by the development of e-commerce platforms that encourage changes in consumer behavior in making purchasing decisions, where price and product reviews are important factors that need to be considered. This study aims to determine the effect of price perception and product reviews on consumer purchasing interest in motorcycle spare parts products at Shopee Admofficialstore in the Surabaya area. The population of this study were consumers in the Surabaya area who had purchased at Shopee Admofficialstore with a sample size of 133 respondents. In this study, the data collection technique used a questionnaire with a sampling technique using the purposive sampling method. The analysis method used was multiple linear regression analysis. The results of this study indicate that the price perception variable has a positive and significant effect on purchase interest at Shopee Admofficialstore. While the product review variable has a positive and significant effect on purchase interest at Shopee Admofficialstore. Keywords: Price Perception, Product Review, Purchase Intention. Penelitian ini didasari oleh berkembangnya platform e-commerce yang mendorong perubahan perilaku konsumen dalam mengambil sebuah keputusan pembelian, yang dimana harga, review produk menjadi faktor penting yang dipertimbangkan. Dalam penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh persepsi harga dan review produk terhadap minat beli konsumen pada produk sparepart sepeda motor di shopee admofficialstore di wilayah Surabaya. Populasi dari penelitian ini yaitu konsumen yang berwilayah di Surabaya yang sudah pernah membeli di shopee admofficialstore dengan jumlah sampel sebanyak 133 responden. Pada penelitian ini teknik pengumpulan data yaitu menggunakan kuisioner dengan teknik pengambilan sampel menggunakan metode purposive sampling. Metode analisis yang digunakan adalah analisis regresi linear berganda. Hasil Penelitian ini menunjukan bahwa variabel persepsi harga berpengaruh secara positif dan signifikan terhadap minat beli di Shopee admofficialstore. Sedangkan variabel review produk berpengaruh positif dan signifikan terhadap minat beli di Shopee admofficialstore Kata kunci: Persepsi Harga, Review Produk, Minat Beli
Copyrights © 2025