El-HARAKAH : Jurnal Budaya Islam
Vol 5, No 1 (2003): EL HARAKAH

Perspektif Pendidikan Menengah dalam Sistem Pendidikan Nasional Indonesia

Sudiyono, Sudiyono (Unknown)



Article Info

Publish Date
20 Mar 2008

Abstract

From the goals of national education, it can be seen that several important components underlie the development of national education in Indonesia which lead to improving the quality of Indonesian people as a whole with universal criteria as follows: 1) people who fear God Almighty, 2) humans who have knowledge and skills, health physically and spiritually, a steady and independent personality, 3) high aspects of citizenship. In the future that secondary education in Indonesia, which needs to be the attention of the government and society, including the industrial world, namely; schools build educational processes that are in accordance with the needs and development of students, emphasize education on developing life skills, both vocational and social, and involve parents and the community in the education process. Dari tujuan pendidikan nasional terlihat beberapa komponen penting yang melandasi pembangunan pendidikan nasional di Indonesia yang mengarah pada peningkatan kualitas manusia Indonesia seutuhnya dengan kreteria universal sebagai berikut:1) manusia yang bertakwa kepada Tuhan Yang Maha Esa, 2) manusia yang mempunyai pengetahuan dan keterampilan, kesehatan jasmani dan rohani, kepribadian yang mantap dan mandiri, 3) aspek kewarganegaraan yang tinggi. Di masa depan bahwa pendidikan menengah di Indonesia, yang perlu menjadi perhatian pemerintah dan masyarakat, termasuk dunia industri yaitu; sekolah membangun proses pendidikan yang sesuai dengan kebutuhan dan perkembangan anak didik, menekankan pada pendidikan pada pengembangan kecakapan hidup baik yang bersifat vokasional atau pun keperibadian sosial, dan melibatkan orang tua dan masyarakat dalam proses pendidikan.

Copyrights © 2003






Journal Info

Abbrev

infopub

Publisher

Subject

Public Health

Description

EL HARAKAH (ISSN 1858-4357 and E-ISSN 2356-1734) is peer-reviewed journal published biannually by Maulana Malik Ibrahim State Islamic University (UIN) of Malang. The journal is accredited based on the decree No. 36a E. KPT 2016 on 23 May 2016 by the Directorate General of Higher Education of ...