This research aims to: 1) To find out and explain the influence of Usefulness toward Purchase Decision. 2) To find out and explain the influence of Reviewer Expertise toward Purchase Decision. 3) To find out and explain the influence of Timeliness toward Purchase Decision. 4) To find out and explain the influence of Volume toward Purchase Decision. 5) To find out and explain the influence of Valence toward Purchase Decision. 6) To find out and explain the influence of Comprehensiveness toward Purchase Decision. 7) To find out and explain the simultaneous influence of Online Consumer Review based on the Usefulness, Reviewer Expertise, Timeliness, Volume, Valence and Comprehensiveness toward Purchase Decision. This research uses explanatory research with a quantitative approach. Data collection is obtained through the distribution of online questionnaires to 132 undergraduate student of Brawijaya University batch 2015/2016 - 2018/2019 buyer and user of Xiaomi Smartphone. The sampling technique used is purposive sampling. Analysis of the data used is descriptive analysis and multiple linear regression analysis. Keywords: Online Consumer Review, Purchasing Decisions АBSTRАK Penelitian ini bertujuan: 1) Untuk mengetahui dan menjelaskan pengaruh Usefulness terhadap Keputusan Pembelian. 2) Untuk mengetahui dan menjelaskan pengaruh reviewer expertise terhadap Keputusan Pembelian. 3) Untuk mengetahui dan menjelaskan pengaruh Timeliness terhadap Keputusan Pembelian. 4) Untuk mengetahui dan menjelaskan pengaruh Volume terhadap Keputusan Pembelian. 5) Untuk mengetahui dan menjelaskan pengaruh Valence terhadap Keputusan Pembelian. 6) Untuk mengetahui dan menjelaskan pengaruh parsial Comprehensiveness terhadap Keputusan Pembelian. 7) Untuk mengetahui dan menjelaskan pengaruh secara bersama – sama Online Consumer Review yang terdiri dari Usefulness, reviewer expertise, Timeliness, Volume, Valence dan Comprehensiveness terhadap Keputusan Pembelian. Penelitian ini menggunakan jenis penelitian penjelasan (explanatory research) dengan pendekatan kuantitatif. Pengumpulan data diperoleh melalui penyebaran kuisioner secara online pada mahasiswa Universitas Brawijaya yang pernah membeli dan menggunakan Xiaomi Smartphone sejumlah 132 responden. Teknik pengambilan sampel yang digunakan adalah Purposive sampling. Analisis data yang digunakan adalah analisis deskriptif dan analisis regresi linier berganda. Kаtа Kunci: Online Consumer Review, Keputusan Pembelian
Copyrights © 2019