Jurnal Pendidikan IPA Indonesia
Vol 2, No 2 (2013): October 2013

PENGEMBANGAN MODUL PEMBELAJARAN SAINS BERBASIS INTEGRASI ISLAM-SAINS UNTUK PESERTA DIDIK DIFABEL NETRA MI/SD KELAS 5 SEMESTER 2 MATERI POKOK BUMI DAN ALAM SEMESTA

Yuliawati, F. ( Prodi PGMI, Fakultas Tarbiyah dan Keguruan, UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta)
Rokhimawan,, M. A. ( Prodi PGMI, Fakultas Tarbiyah dan Keguruan, UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta)
Suprihatiningrum, J. ( Prodi PGMI, Fakultas Tarbiyah dan Keguruan, UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta)



Article Info

Publish Date
17 Oct 2013

Abstract

Tujuan penelitian untuk menghasilkan modul pembelajaran sains Madrasah Ibtidaiyah untuk peserta didik difabel netra berbasis integrasi Islam-sains yang memiliki karakter tertentu. Penelitian ini merupakan penelitian pengembangan. Modul pembelajaran yang telah dikembangkan mendapatkan penilaian baik menurut penilaian ahli media, pendidik SD dan SLB, dengan persentase keidealan 74,31%. Berdasarkan hal tersebut, modul Braille ini layak digunakan peserta didik sebagai media belajar mandiri dalam melaksanakan pembelajaran sains. For research purposes is to produce science learning modules Madrasah Ibtidaiyah for learners with disabilities blind Islam-science-based integration with certain characteristics. This research is development research. Learning modules that have been developed to get good ratings according to media expert assessment, elementary and special educators, with a percentage of 74.31% ideals. Based on this, the Braille module learners fit for use as a medium of self study in implementing science lessons.

Copyrights © 2013






Journal Info

Abbrev

jpii

Publisher

Subject

Education

Description

<p>Jurnal Pendidikan IPA Indonesia&nbsp;published a scientific paper on the results of the study and review of the literature in the sphere of natural science education in primary education, secondary education and higher education. Each manuscript submitted will be reviewed by bebestari partners ...