Jurnal Manajemen dan Bisnis (Performa)
Vol 15, No 2 (2018)

Kajian Brand Equity dan City Branding terhadap Keputusan Mengunjungi Objek Wisata

Terra Saptina Maulani (Program Studi S1 Manajemen, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi (STIE) Ekuitas, Bandung)
Mohamad Hadi Prasetyo (Program Studi S1 Manajemen, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi (STIE) Ekuitas,)



Article Info

Publish Date
07 Sep 2018

Abstract

ABSTRACT The tourism sector can drive the region's economy in addition to the industrial sector. Tourism potential in Indonesia has a lot of diversity in each region due to geographical and demographic factors. Government policy strongly supports the development of tourism in different regions to encourage economic growth and welfare of the people. One area in West Java province which has the potential of natural and cultural attractions are Karawang. In an effort to increase the number of visits, it requires a strategy to build a tourism object and city brand. The object of this research is natural and cultural tourism destinations in Kawarang. The research method in this study is descriptive verification, with data collection tools in the form of questionnaires. The sample in this study were 400 respondents which national and international tourist.  City Branding simultaneously on the decision to visit natural and cultural tourism objects in Karawang by 53.1% ABSTRAK  Sektor pariwisata dapat menggerakkan perekonomian daerah di samping sektor industri. Potensi pariwisata di Indonesia memiliki banyak keanekaragaman di setiap wilayah karena faktor geografis dan demografi. Kebijakan pemerintah sangat mendukung pengembangan pariwisata di berbagai daerah untuk mendorong pertumbuhan ekonomi dan kesejahteraan masyarakat. Salah satu daerah di provinsi Jawa Barat yang memiliki potensi wisata alam dan budaya adalah Karawang. Dalam upaya meningkatkan jumlah kunjungan, diperlukan strategi untuk membangun objek wisata dan merek kota. Objek penelitian ini adalah destinasi wisata alam dan budaya di Karawang. Metode penelitian dalam penelitian ini adalah verifikasi deskriptif, dengan alat pengumpulan data berupa kuesioner. Sampel dalam penelitian ini adalah 400 responden yang merupakan wisatawan nasional dan internasional. City Branding secara bersamaan mempengaruhi tentang keputusan untuk mengunjungi objek wisata alam dan budaya di Karawang sebesar 53,1%.

Copyrights © 2018






Journal Info

Abbrev

performa

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Economics, Econometrics & Finance Social Sciences

Description

Performa Journal publishes articles and brief communication with management theme (marketing, human resources, financial, operations, startegy), Islamic ecomy general economy, islamic and general approches development study, business in islamic and general basis. ...